Gemeentes steeds actiever op Twitter

Gemeentes steeds actiever op Twitter
  • Online
  • 20 okt 2014 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeentes 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter, aldus social media monitoring bedrijf Coosto naar aanleiding van hun analyse. Uit deze analyse blijkt ook dat Gemeente Rotterdam gemiddeld het snelst op Twitter reageerde. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.

De top-100 grootste gemeenten hebben 88 procent meer reacties gegeven op tweets die gericht waren aan de gemeente in 2014. De gemeente werd in totaal 221.559 keer aangesproken op Twitter (@mention), een toename van 71 procent. Daarvan waren er 34.114 vragen.

Gemeente Rotterdam was gemiddeld het snelst: hun klantcontactcentrum verstuurde gemiddeld na 113 minuten een reactie.

Gemeente Utrecht werd het meest aangesproken op Twitter en gaf de meeste reacties. Het klantcontactcentrum van Utrecht ontving ook de meeste complimenten.

Gemeente Roermond heeft relatief het vaakst gereageerd op een @mention en is dus het meest ‘sociaal’ te noemen.

In de infographic de top-5 gemeentes die het meest reageerden, het snelst reageerden, de meeste complimenten ontvingen en welke gemeente zich het meest ‘sociaal’ kan noemen.

www.coosto.com

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken