[boekrecensie] Handboek Facebook Marketing

[boekrecensie] Handboek Facebook Marketing
  • Online
  • 14 okt 2014 @ 08:41
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

In dit boek biedt Kolb een handzaam stappenplan waarmee een bedrijf het meest uit zijn Facebook-pagina kan halen. Achtereenvolgens neemt hij het contentplan, de kernboodschap, thema’s en issues door en brengt hij aan de hand van praktijkcases in kaart hoe een Facebook-pagina het beste kan worden opgebouwd.

Voor de contentstrategie is het van belang dat de kernboodschap eenvoudig en helder is, zodat hij blijft hangen. Thema's zijn de concrete invulling van de kernboodschap. Ze bieden mogelijkheden om in te haken op wat de doelgroep bezighoudt. Aan de hand van het thema bepaal je het kader voor de onderwerpen waarover het bedrijf komend jaar op Facebook communiceert. De vuistregel is twee thema's per kalenderjaar. De doelgroep kan namelijk maar een beperkt aantal ‘gezichten’ van het bedrijf onthouden. Zo’n thema kan een maatschappelijk onderwerp zijn, maar moet vooral relevant zijn voor de Facebook-doelgroep. Aan een thema zijn diverse issues verbonden. Deze worden vastgelegd in een contentkalender, om structuur aan te brengen in contentcreatie, verspreiding en promotie van de Facebook-pagina. Dat geeft rust en je kunt beter meten of de tijd die eraan is besteed effectief is. Als de issues zijn gekozen, is het zaak de planning van de contentproductie af te stemmen op de campagnes die je wilt voeren.
Kolb geeft nuttige tips, maar tegen het einde wordt het boek jammer genoeg wat meer hapsnap - het lijkt toch echt de bedoeling dat je je alsnog aanmeldt op Kolbs site marketingineendag.nl.



tekst Josee Koning
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken