Henk en Marianne Timmer komen met GYMPIE app

Henk en Marianne Timmer komen met GYMPIE app
  • Online
  • 31 okt 2014 @ 13:51
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsSportContent

Na een succesvolle carrière als topsporters zetten Henk en Marianne Timmer zich nu in voor een sportievere en gezondere jeugd in Nederland. Tijdens de KPN NK Afstanden lanceren zij GYMPIE, een gratis app waarmee kinderen worden geïnspireerd en gemotiveerd om sportief bezig te zijn. De app daagt kinderen uit om meer te bewegen en (be)loont dat met spaarpunten.

Edith Schippers, minister van Sport, is enthousiast: ‘Ik vind dit een geweldig initiatief van Henk en Marianne Timmer. Topsporters met hart voor de hele sport, die op hun manier een belangrijke bijdrage leveren aan de samenleving. Zij weten hoe belangrijk het is om te sporten, voor de ontwikkeling van de motoriek, de gezondheid, de leerprestaties op school en de sociale contacten! Met GYMPIE wordt bewegen beloond. Het heeft een extra spelelement, dat aanzet tot bewegen, heel origineel en effectief!’

Gratis app
Gratis app beloont sportief gedrag GYMPIE is een gratis app waarmee kinderen op een veilige manier met elkaar kunnen chatten, afspreken om met elkaar te gaan sporten (op de sportclub of in de buurt), meedoen aan sportieve opdrachten en inchecken op sportlocaties. Al deze handelingen worden beloond met GYMPIES. Dat zijn spaarpunten die kunnen worden ingewisseld voor gratis sportartikelen. Met GYMPIE willen Henk en Marianne Timmer laten zien dat sporten niet alleen gezond is, maar ook leuk en dat het altijd iets oplevert. ‘Dat gunnen we iedereen. Er is ook een belangrijke rol weggelegd voor gemeenten die het belang inzien van fitte kids, en positief gedrag willen belonen. Met GYMPIE geven zij een impuls aan hun sportstimuleringsbeleid. Ook andere initiatieven en lokale bedrijven krijgen de kans om zich te verbinden aan GYMPIE. We roepen hen op om met ons de krachten te bundelen’, aldus Marianne Timmer.

Team Continu
Team Continu schaatsters lanceren GYMPIE tijdens KPN NK Afstanden Het startschot voor GYMPIE wordt gegeven tijdens de KPN NK Afstanden, vrijdag 31 oktober, onder andere door niemand minder dan Ireen Wüst en Margot Boer. Door te rijden met het logo van GYMPIE op hun schaatspak, willen zij kinderen laten zien hoe gaaf sport is en wat je ermee bereikt. Timmer: ‘Sport brengt meer dan alleen een goede conditie. Van sport krijg je tomeloze energie, discipline en teamspirit. Je leert om door te zetten, teleurstellingen te verwerken en successen te vieren.’

Thialf
Tijdens de lancering worden alle kinderen in Thialf uitgedaagd om in het KPN clubhuis hun eerste GYMPIES te verdienen. Zij kunnen deze direct inwisselen voor leuke sportartikelen.
Ministerie VWS en NOC*NSF enthousiast over GYMPIE Zowel het ministerie van VWS en NOC*NSF zijn enthousiast over GYMPIE. Zo zegt Erik Lenselink, Manager Sportontwikkeling NOC*NSF: ‘Met dit prachtige initiatief laten twee oud-topsporters zien dat zij zich na een glanzende carrière maximaal willen inzetten voor een sportievere en gezondere jeugd in Nederland. NOC*NSF juicht dit toe en vindt met name het innovatieve gebruik van sociale media in combinatie met het belonen van sportief gedrag een veelbelovende aanpak. De mogelijkheid om op gemeenteniveau een eigen invulling te geven aan GYMPIE, past bovendien uitstekend bij het actuele sportbeleid in Nederland.’
De GYMPIE app is te downloaden vanaf januari 2015. Kijk alvast op de site.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken