Startup automatiseert influencer marketing
- Online
- 15 okt 2014 @ 14:12
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2014 @ 14:12
- Redactie Online
Een van de belangrijkste redenen waarom influencer marketing zo groeit is de beperkte impact van andere vormen van online advertising zoals display advertising. Het gaat bij influencer marketing om sponsored content verspreid via influencers. De content is altijd uniek, gemaakt en gedragen door individuele influencers met een authentieke voice en veel invloed over hun followerbase.
Influencers at Work automatiseert het proces van het handmatig identificeren, benaderen en activeren van meerdere invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van branded content. De ontwikkelde techniek maakt dit proces schaalbaar, vloeiend en vanzelfsprekend, zonder tussenkomst van een derde partij. Verspreiding vindt plaats via de platformen waar de content creators actief zijn. Van Twitter, Facebook, Instagram, blogs en Tumbr tot YouTube. Bij YouTube video's valt bijvoorbeeld te denken aan gesponsorde productreviews, tutorials en shoplogs.
Inmiddels zijn 850 van Nederlands grootste creators, met een totaal bereik van 60 miljoen content views en 3.2 miljoen uniek bereik per maand, aangesloten op het systeem. Deze content creators genereren maandelijks 750.000 interacties met hun content (likes, comments en shares).
Inkomstenbron voor content creators
Het platform biedt content creators een aanvullende inkomstenbron. Onder andere relevant voor YouTube creators die op dit moment vooral geld verdienen dankzij de adrevenue die gedeeld wordt met Google. Content creators kunnen zich eenvoudig aanmelden en hun social channels koppelen aan het systeem. Vervolgens wordt handmatig bepaald wie wel en niet toegelaten worden tot het platform. Selectie vindt plaats op basis van bereik per sociaal netwerk, kwaliteit van de gecreëerde content en invloed rondom bepaalde topics als beauty, fashion, food, tech, gadgets en automotive. Eenmaal toegelaten kunnen de content creators hun profiel aanvullen met een bio. De laatst gemaakte content wordt direct uitgelezen en zichtbaar voor merken.
Toegang tot invloedrijke content creators
Bedrijven kunnen zich gratis aanmelden op het platform en krijgen een eigen dashboard waarmee zij briefings kunnen aanmaken voor single- of multi platform campagnes. Op de marketplace kunnen zij vervolgens aan de hand van verschillende key metrics als budget, thema en sociale netwerkvoorkeuren influencers selecteren en uitnodigen voor deelname aan de campagne. Bedrijven en influencers bepalen samen welke content gecreëerd wordt en wanneer deze verspreid wordt. Na release van de content volgt het bedrijf de resultaten real time via haar dashboard. Ook de betalingen verlopen geautomatiseerd en geschieden nadat de content creators de goedgekeurde content hebben gedeeld met hun followerbase.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing