Online gamende senioren worden mainstream
- Online
- 29 okt 2014 @ 11:12
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Online gamingOnderzoek
- 29 okt 2014 @ 11:12
- Redactie Online
De huidige generatie spelers van online multiplayer spellen zal ook nog gamen op hogere leeftijd. Dat schrijft concludeert Polygon op basis van een onderzoek van Superdata Research. Spelers tussen de achttien en dertig jaar oud zijn goed voor 50 procent van de Amerikaanse online multiplayer spellen.
Deze gamers begonnen met het spelen van die spellen toen ze nog kind waren, en zijn door blijven spelen gedurende hun volwassen jaren. Zo staat in het rapport van Polygon. (Bron.Nu.nl)
Vrouwen domineren mobiel
Het onderzoek benoemt een aantal stereotypen: vrouwen domineren de mobiele spelletjesmarkt met een aandeel van 57,8 procent, terwijl mannen met 63 procent de markt voor spelcomputers domineren. Er zijn iets meer vrouwen (53,6 procent) die roleplayinggames spelen. Schietspellen daarentegen zijn een stuk populairder onder mannen (66 procent).
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing