Twitter lanceert Fabric

Twitter lanceert Fabric
  • Online
  • 23 okt 2014 @ 09:08
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsSocial media

Tijdens het Twitter-evenement voor mobiele app-ontwikkelaars 'Flight' in San Francisco heeft Twitter's ceo Dick Costolo 'Fabric' gelanceerd. Dit nieuwe platform moet het voor ontwikkelaars eenvoudiger maken om apps te bouwen die gebruikmaken van Twitter. Fabric is nu al beschikbaar voor de aanwezige ontwikkelaars bij het Flight en wordt de komende weken ook beschikbaar gesteld voor andere app-ontwikkelaars.

De technische details
Het Fabric platform bestaat uit drie verschillende onderdelen die de meest voorkomende uitdagingen voor app-ontwikkelaars behandelen: stabiliteit, distributie, omzet & identiteit. Fabric combineert de diensten van Crashlytics, MoPub en Twitter om ontwikkelaars te helpen bij het bouwen van meer stabiele apps en om meer inkomsten te kunnen genereren met behulp van 's werelds grootste mobiele ad exchange. Daarnaast zorgt Fabric voor een verbeterde distributie én oplossingen voor identiteitsvraagstukken aan de hand van Twitter's grote hoeveelheid aan real-time content en de eigen login systemen. Fabric is volgens Twitter gebruiksvriendelijk en binnen enkele minuten te installeren. Het merendeel van de onderdelen binnen Fabric vereist slechts enkele coderingsregels zodat ontwikkelaars minder tijd hoeven te besteden aan het beheer van SDK's in hun apps en zich dus kunnen richten op het (verder) ontwikkelen van hun apps, aldus Twitter.

Voor een meer uitgebreide toelichting op Fabric en bijbehorende mogelijkheden, verwijst Twitter naar het Twitter Developer Blog.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken