Zalando lanceert nieuwe functie Fashion Finder

Zalando lanceert nieuwe functie Fashion Finder
  • Online
  • 31 okt 2014 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsMobileLead basedM-commerceKlantenservice

Zalando test de Fashion Finder in Nederland. Met deze nieuwe functie op de app kunnen klanten een foto nemen van een kledingstuk of patroon en in het Zalando assortiment naar vergelijkbare producten zoeken. De functie is beschikbaar op iOS toestellen en wordt in de komende dagen ook voor Android toestellen gelanceerd. Sinds de lancering van de app is deze al meer dan 5 miljoen keer gedownload in alle 15 Zalando markten.

‘De Zalando Fashion Finder biedt onze klanten een nieuwe en handige manier van online shoppen aan – als klanten een stijl van vrienden of in de winkelstraat zien die ze leuk vinden, kunnen ze onmiddellijk kiezen uit vergelijkbare producten beschikbaar op Zalando en deze aankopen zonder een lange voorafgaande zoektocht’, aldus Jan Becker, Country Cluster Head Benelux.

Gebruiksvriendelijk
‘Deze innovatieve functie zal de Zalando app duidelijk gebruiksvriendelijker maken, die sinds de lancering in Nederland al een van de meest populaire apps is’, meent Becker. De functie is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner Cortexica en verbetert de mobiele shopping ervaring door klanten op een innovatieve manier te laten browsen door de 1.200 merken die beschikbaar zijn op Zalando. Om de shopping ervaring van haar klanten nog te verbeteren zal Zalando verdere klantvriendelijke functies in de app integreren, bijv. Fashion Memo,
een pagina met de laatste trends, outfits, favoriete producten en veel meer.

Innovatieve oplossingen
‘Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe technologische benaderingen en innovatieve oplossingen om onze meer dan 13,7 miljoen klanten in heel Europa te helpen tijdens het online shoppen op Zalando. Dit houdt in dat we op verschillende manieren toegang willen kunnen bieden tot ons breed aanbod van merken en producten in ons assortiment’, zegt Christoph Lütke Schelhowe, VP Customer Experience bij Zalando. ‘Naast een andere manier van toegang tot ons assortiment is de Fashion Finder ook een engagerende functie die op een speelse en inspirerende manier gebruikt kan worden.’

Mobiele team
De Zalando app is in eigen huis ontwikkeld door het mobile team, bestaande uit 26 personen. Met meer dan 500 IT-experts die werkzaam zijn in de technologische afdeling, worden de meeste zakelijke processen, waaronder logistiek, design en payment zelf door Zalando uitgevoerd.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken