‘Nederlandse ceo’s tweeten en liken niet’

‘Nederlandse ceo’s tweeten en liken niet’
  • Online
  • 25 nov 2014 @ 11:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Data discovery-bedrijf Qlik toont in recent onderzoek aan dat Nederlandse ceo’s nauwelijks actief zijn op social media. 45 procent gebruikt LinkedIn en slechts 18 procent heeft een Twitter-account. Facebook doet het niet veel beter bij de Nederlandse ceo’s met 15 procent aanwezigheid. Dit blijkt uit onderzoek van Qlik onder ceo’s van beursgenoteerde bedrijven en top-50 bedrijven in Nederland. Qlik ontwikkelde een app die de anatomie van ceo’s in Nederland in kaart brengt.

Ceo’s van beursgenoteerde bedrijven zetten in vergelijking met boegbeelden van private organisaties social media minder in. Van deze CEO’s gebruikt 28 procent LinkedIn, heeft 8 procent een Facebook-account en is 8 procent actief op Twitter.

Sabine Palinckx, country manager Benelux van Qlik: ‘Gezien het feit dat een kleine misstap grote gevolgen kan hebben, is het begrijpelijk dat ceo’s voorzichtig zijn met social media. Onderzoek van Forrester toonde eerder aan dat veel ceo’s bang zijn per ongeluk bedrijfsgevoelige informatie te delen. Toch is het jammer dat ze de mogelijke kansen niet beter benutten. LinkedIn is het grootste B2B-medium ter wereld en er zijn bijna 4,5 miljoen Nederlandse profielen. Dat laat wel zien dat je als ceo daar een flinke doelgroep kan bereiken die je anders misschien nooit zou aanspreken.’

En zoals vandaag te lezen valt op nu.nl ‘blundert’ zelfs de topman van Twitter wel eens op Twitter…

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken