Online muziek TV station WildHitz nu ook in UK
- Online
- 7 nov 2014 @ 16:08
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - TelevisieBig dataKijkcijfersMuziek
- 7 nov 2014 @ 16:08
- Redactie Sponsoring
WildHitz maakt bekend dat hun online interactieve muziekvideoplatform in de UK van start gaat. Het wordt een 24/7 online muziek TV station dat een mix gaat programmeren van online lifestyle video updates van de top vloggers uit de UK. Daarnaast komen er ook online muziek video’s van artiesten als Calvin Harris, Jessie J, Sam Smith, Lily Allen en Taylor Swift.
In 2013 lanceerde WildHitz hun gratis interactieve online TV station in Nederland. Het heeft nu meer dan een miljoen geregelde kijkers. De snelgroeiende dienst maakt gebruik van een big data driven discovery algorithme om de gebruikers een gepersonaliseerd muziekvideoprogramma aan te bieden. Gebruikers kijken gratis HD muziekvideo’s – of ze slaan ze over – die beantwoorden aan hun persoonlijke smaak, én videoclips van een groot aantal WildHitz presentatoren en populaire lifestyle vloggers, zoals Marlou Volkerink van Follow Fashion. Zo meldt het persbericht.
Gebruikersgedrag
WildHitz’s proactieve programmering zorgt voor een optimale kijkervaring, gebaseerd op gebruikersgedrag. Dat heeft geleid tot betrokken kijkers, die per sessie gemiddeld twee uur kijken. Met een strakke, eenvoudige interface sturen de WildHitz kijkers hun eigen TV station aan door eenvoudigweg op een ‘skip’ knop te drukken als ze een andere populaire muziekvideo of lifestyle vlog willen zien.
Artist relations
WildHitz, dat volgend jaar ook in andere landen van start wil gaan, maakt ook bekend dat ze een nieuwe artist relations afdeling gaan opzetten, die hun bestaande band met artiesten en labels gaat versterken. WindHitz CEO Hans Peruke hierover: ‘We kijken naar alle mogelijkheden om een band met labels en artiesten in de UK te ontwikkelen die onze unieke kijkerservaring willen gebruiken. We zien de UK, het land van heel populaire WildHitz artiesten als Calvin Harris, Jessie J, Sam Smith, Lily Allen als een logische eerste stap.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- UK
- online
- Wildhitz
- gepersonaliseerd
- video’s
- muziek TV station
- data driven
- vloggers
- Follow Fashion
- artiesten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing