Ruigrok | NetPanel: ‘Liever zonder alcohol dan zonder mobiel’
- Online
- 20 nov 2014 @ 09:38
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Mobile
- 20 nov 2014 @ 09:38
- Redactie Online
Ruigrok | NetPanel heeft de resultaten van het eerste What’s Happening Mobile-onderzoek gepresenteerd. In dit onderzoek staat het belang en de functie van de mobiele telefoon voor Nederlanders centraal. Uit het onderzoek komt naar voren dat Nederlanders hun mobiele telefoon maar moeilijk kunnen missen en bereid zijn hier veel voor op te geven.
Mobiele telefoon heel belangrijk
Voor ruim drie op de vijf Nederlanders (63%) is de mobiele telefoon erg belangrijk. Van de bezitters van een smartphone geeft zelfs drie kwart (74%) aan de mobiel telefoon heel belangrijk te vinden. Het belang van de mobiele telefoon uit zich verder ook in het feit dat ruim acht op de tien Nederlanders aangeven hun mobiele telefoon (bijna) altijd bij zich te hebben.
Wanneer men ergens moet wachten is hét moment om gebruik te maken van de mobiele telefoon. Twee derde van de Nederlanders (65%) gebruikt de mobiele telefoon namelijk wel eens tijdens het wachten. Daarnaast wordt de mobiele telefoon ook vaak gebruikt tijdens het tv-kijken (57%), tijdens het reizen met het openbaar vervoer (50%) en tijdens het winkelen (46%). Daarnaast valt op dat mannen niet alleen vaker dan vrouwen hun mobiel op het werk gebruiken voor privé zaken, maar ook vaker op de wc.
De mobiele telefoon is onmisbaar
Op de vraag of we de mobiele telefoon een maand zouden kunnen missen, geeft de helft van de Nederlanders (47%) aan dat dit hen veel moeite zou kosten. Vooral bezitters van een smartphone (54%) kunnen moeilijk een maand zonder hun mobiele telefoon.
Uit de resultaten blijkt verder dat Nederlanders bereid zijn om veel zaken een maand op te geven als de mobiele telefoon dan behouden blijft. Zo zou 84% van de Nederlanders makkelijker een maand alcohol kunnen missen dan hun mobiele telefoon. Gelukkig blijkt uit het onderzoek ook dat niet alles hoeft te wijken voor de mobiele telefoon. Bij de keuze tussen een maand geen mobiele telefoon of een maand niet afspreken met vrienden, laat 66% de mobiele telefoon liever een maand links liggen.
Over het onderzoek
Het What’s Happening Mobile-onderzoek is dit jaar voor het eerst uitgevoerd door Ruigrok | NetPanel en is een uitbreiding op het jaarlijkse What’s Happening Online-onderzoek.
De volledige rapportage van het onderzoek is aan te vragen via de website van Ruigrok | NetPanel.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing