Rene Hodde van Chess iX: ‘Technologie in marketing wordt onderscheidend vermogen’
- Online
- 17 nov 2014 @ 11:45
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - CongresOnline betalen
- 17 nov 2014 @ 11:45
- Redactie Online
Het allereerste Marketing & Technology-event op 25 november in Maarssen biedt informatie voor iedereen die wil weten wat er gebeurt in de industrie van marketingtechnologie. Van marketingdirecteur tot technisch architect, van growth hacker tot data-analist. In de aanloop naar het event vragen we de sprekers en docenten van de expertsessies om zichzelf kort te presenteren.
Rene Hodde is oprichter van Chess iX. Inmiddels werken er bij zijn bedrijf 85 mensen met een passie voor techniek die innovatieve software projecten en betaaloplossingen bedenken.
Hodde: ‘Deze projecten voeren we veelal uit voor banken, financiële instituten en openbaar vervoer bedrijven. Onze betaaloplossingen worden veel ingezet bij facilitaire instellingen (scholen, zorg, industrie, sport). Alle diensten en producten zijn gebaseerd op geavanceerde en vernieuwende software.’
Wat is de kern van uw verhaal op het Marketing & Technology Event?
Ik praat over de laatste trends in relatie tot techniek en online payments. Ik gebruik daarvoor de resultaten uit het Shopping2020-programma van Thuiswinkel.org waarin wij participeren in twee werkgroepen. Je moet dan vooral denken aan Checkout en Wallets.
Waarom mag je als cmo, cio of digital marketeer Marketing & Technology niet missen?
Steeds meer bedrijven beseffen dat ze een ICT-bedrijf zijn geworden, kijk maar naar de ontwikkeling bij ING die een softwarehuis op mobiele toepassingen heeft georganiseerd met de nieuwste ontwikkelmethoden. Maar ook KLM die geen airmile meer maakt en al helemaal niet profitable kan zijn zonder ICT. Het zou wel eens het onderscheidend vermogen van de toekomst kunnen worden. Dit event adresseert dit onderwerp.
Waarom is technology juist nu zo belangrijk voor marketing?
Om de volgende slogan: ‘Software plays a vital role in re-engineering, disrupting and reinventing your industry’. De komende tijd zal het beheersen van de technologie en het kunnen inzetten het verschil maken in een snel ontwikkelende online en mobiele wereld. Concreter: bestaande processen gaan steeds meer een marketingbelang krijgen. Denk maar aan big data dat eigenlijk uit saaie processen en data wordt gehaald om vervolgens onderscheidend te kunnen aanbieden. Dit geldt ook voor online betalingen.
www.marketingentechnology.nl/aanmelden
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Thuiswinkel.org
- betaaloplossingen
- m-commerce
- ING
- event
- e-commerce
- Chess iX
- Rene Hodde
- Marketing & Technology
- congres
- KLM
- Shopping2020
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing