[online start up] United Wardrobe: combinatie van Facebook en Marktplaats voor tweedehands fashion

[online start up] United Wardrobe: combinatie van Facebook en Marktplaats voor tweedehands fashion
  • Online
  • 6 nov 2014 @ 10:01
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AppsE-commerceM-commerceWebsite

United Wardrobe is een platform voor het kopen en verkopen van tweedehands mode. De oprichters - drie studenten - vonden Facebook en Marktplaats geen geschikte platformen voor de verkoop van tweedehands fashion en creëerden een interactief en sociaal platform met ‘the best of both worlds’. Negen maanden na de oprichting telt United Wardrobe al meer dan 30.000 gebruikers, 12 november komt er een app en United Wardrobe is in de strijd voor een Accenture Innovation Award. Thijs (rechts op de foto) antwoordt enthousiast en eerlijk op onze vragen.

Stel jullie even voor…
United Wardrobe bestaat uit Thijs Verheul 22 jaar (marketing en pr), Sjuul Berden (midden op de foto) 22 jaar (financiën en conceptontwikkeling) en Joep Dohmen (links op de foto) 21 jaar (ICT en support). Alle drie studenten Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen Wageningen Universiteit.

Kun je in het kort uitleggen hoe United Wardrobe werkt?
Een advertentie plaatsen is gratis, je geeft zelf een prijs aan inclusief verzendkosten. Zodra de koper heeft afgerekend met iDeal of PayPal ontvangt de verkoper van ons een email met het adres van de koper. Wanneer de koper het pakketje heeft ontvangen (het pakket moet binnen vijf werkdagen verstuurd worden), ontvangt de verkoper het geld binnen 14 dagen op zijn rekening. Via de chatfunctie kun je met de (ver)koper chatten om op de hoogte te blijven van het verloop van de bestelling.
Aangezien het geld pas naar de verkoper wordt overgemaakt als de koper het pakketje ontvangen heeft, worden oplichters geweerd. Aangezien de koper al heeft betaald, geldt hetzelfde ook andersom: de verkoper kan het product veilig opsturen zonder bang te zijn dat het geld niet aankomt.
United Wardrobe is een hecht sociaal medium: er kan gechat worden, je kunt gebruikers volgen en je kunt producten ‘favorieten’.

Wat is het verschil tussen United Wardrobe en andere online platforms voor de verkoop van tweedehands kleding?
United Wardrobe is hip, sociaal en veilig met een focus op fashion, geen troep, alleen leuke mode en hippe mensen.

Hoe voorkom je eventuele ‘troep’?
We controleren alle advertenties en de advertenties die niet kunnen deactiveer ik.

Wat is jullie verdienmodel?
We hebben geen adverteerders op United Wardrobe, dat vinden we niks, vervuiling voor je website. We verdienen per order: verkoop je iets voor 30 euro dan maakt United Wardrobe 27 euro naar je over en we vragen 1,99 transactiekosten aan de koper. We verdienen dus op basis van het ‘no cure no pay’-model. Verkoop je niks, dan kost het je ook niks.

Het lijkt allemaal van een leien dakje te lopen, maar is er ook iets mis gegaan?
Een dure advertorial op een bekende modesite leverde niet de traffic op die we hadden verwacht en onze te kleine server ging vaak offline. We hebben nu een nieuwe server.

Wat doen jullie aan marketing?
We zitten op Facebook, Instagram en Twitter. Ik selecteer de leukste items op United Wardrobe en die zet ik op Facebook ‘in the picture’.

Wie zijn jullie concurrenten?
Onze grootste concurrent is nog steeds marktplaats.nl alhoewel wij nu al bijna net zoveel fashion hebben.

Wil je verder nog iets kwijt?
12 november lanceren we de vetste fashion-app van dit moment en we hopen natuurlijk de publieksprijs van de Accenture Innovation Awards te winnen.

www.unitedwardrobe.nl

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar online@marketingtribune.nl t.a.v. Nanny.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken