Campagne 'Staat het Sieraad?' van Red Urban en Etcetera
- Online
- 19 dec 2014 @ 15:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - WearablesWebwinkel
- 19 dec 2014 @ 15:00
- Redactie Online
Red Urban en Etcetera hebben voor Bol.com de campagne ‘Staat het Sieraad’ ontwikkeld. Via een mobiele website kunnen online shoppers via hun smartphone of tablet zien hoe een sieraad of horloge uit het assortiment van bol.com staat.
Vanaf nu kunnen consumenten uit de winkel 'Sieraden & Horloges' van Bol.com via hun smartphone of tablet zien of het gekozen sieraad hen staat. Wanneer consumenten een sieraad of horloge gevonden hebben, kunnen ze deze met vrienden via social media delen. De campagne sluit aan bij de wens van Bol.com om consumenten online te helpen bij het maken van de juiste keuze voor een sieraad of horloge.
'Steeds meer consumenten surfen en kopen online via hun smartphone of tablet en met deze campagne spelen we in op deze trend. We maken het voor consumenten makkelijk om via hun mobiele device te bekijken en voordat ze kopen', aldus Kees van Dorp, directeur bij Red Urban en Etcetera.
'Wanneer ze een sieraad hebben uitgekozen, krijgen ze een afbeelding van het product op ware grootte te zien. Ze hoeven het toestel of tablet dan alleen nog boven hun pols, vingers of voor hun oor te houden en ze zien direct of het bij hen past.'
Van de Nederlanders besteedt 80 procent jaarlijks geld aan sieraden, waarvan 16 procent meer dan € 100,- gemiddeld per jaar. Het merendeel koopt sieraden zonder daar een specifieke gelegenheid voor te hebben. Dit blijkt uit een onderzoek dat Bol.com in samenwerking met onderzoeksbureau Multiscope eerder dit jaar heeft uitgevoerd. Vrouwen kunnen deze feestdagen hoge verwachtingen hebben, want mannen besteden gemiddeld bijna twee keer zo vaak meer dan € 200 euro per jaar aan sieraden in vergelijking met vrouwen. Daarbij kopen vrouwen het vaakst sieraden voor zichzelf (79%) en geven mannen meer uit aan de partner (63%).
Test Staat het Sieraad zelf en ga met je smartphone naar http://sieraden.bol.com/
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing