Volvo wil merkbeleving verdiepen
- Online
- 17 dec 2014 @ 14:36
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InnovatieVerdienmodellenStrategie
- 17 dec 2014 @ 14:36
- Redactie Online
Volvo heeft een nieuwe marketingstrategie gepresenteerd: ‘Volvo Way to Market’. Het Zweedse automerk wil de markt directer gaan benaderen, onder andere met wereldwijde online verkoop. Dat meldt Twinkle.
Volvo maakte deze week bekend dat het zijn merkbeleving wil verdiepen. Het bedrijf zal vanaf 2016 nog maar op drie autobeurzen aanwezig zijn en investeren in eigen ‘belevenisdagen’. Er wordt gebouwd aan een nieuwe mondiale merksite die behalve informatie ook avontuur en beleving moet bieden. Een nieuwe configurator om auto’s op afstand samen te kunnen stellen is in de maak.
Volvo belooft zijn marketing en sales in te richten op een manier die ‘nooit eerder gezien’ is in de automotive industrie. Het merk streeft primair naar digitaal leiderschap. ‘De grootste revolutie van deze tijd in de auto-industrie vindt niet plaats in de hoofdkantoren van de merken zelf, maar in de huiskamers van de mensen’, verklaart het bedrijf. ‘De meeste consumenten over de hele wereld shoppen tegenwoordig online. Ze gaan niet meer van dealer naar dealer, maar van website naar website.’
Lees hier het volledige artikel.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing