Beeson (Forrester): ‘Experimenteren met mobiel in 2015’

Beeson (Forrester): ‘Experimenteren met mobiel in 2015’
  • Online
  • 22 jan 2015 @ 17:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

'2015 wordt het jaar van experimenteren met hoe verschillende digitale tools de customer journey kunnen versterken. Daarbij is een grote rol weggelegd voor mobiel’. Dat zegt Michelle Beeson van Forrester in de aanloop naar haar presentatie tijdens het M-commerce Event op 5 februari in Amsterdam.

Forrester meldt dat 25 procent van de online omzet in Europa al uit mobiel komt. In 2018 moet dit de helft zijn. Daarbij zal 36 procent van de verkopen in fysieke winkels dit jaar voortkomen uit online ‘onderzoek’ van consumenten naar het gewenste product.

Meer onderzoek
‘Dit cross-touchpoint en multidevice shopping gedrag in heel Europa laat zien waarom het dit jaar zo belangrijk wordt om meer onderzoek te doen naar de invloed van online en mobiel tijdens de customer journey’, aldus Beeson. ‘Retailers zullen dit jaar veel meer experimenteren met hoe niet alleen de webshop, maar ook digitale technologieën in de winkel en mobiel kunnen helpen om de consument te bedienen.’

Eén strategie, anders geïmplementeerd
Retailers dienen volgens Beeson zowel een overkoepelende strategie te hebben voor alle verschillende kanalen als een aparte (sub)strategie per kanaal. ‘Elk bedrijf heeft behoefte aan consistentie aan de hand van één strategie, maar moet ook nadenken over hoe deze strategie per kanaal of touchpoint te implementeren is. Elk kanaal heeft een bepaalde rol in de customer journey. Het verschil tussen een smartphone en tablet in formaat, content en gebruik is een goed voorbeeld.'

Michelle Beeson van Forrester is op 5 februari keynote speaker tijdens het M-commerce Event, een evenement dat wordt georganiseerd door Thuiswinkel.org en BBP Media, uitgever van MarketingTribune en Twinkle. Zij geeft hier onder andere uitleg van de factoren die verantwoordelijk zijn voor de mobiele verkoopgroei in Europa.

Het evenement, waarvan Ben van der Burg dagvoorzitter is, is de jaarlijkse update over mobile commerce. Er zijn sprekers van verder onder andere Scoupy, Flinders, Plux en Online Dialogue.

WAT: M-commerce Event
WANNEER:5 februari
WAAR: Rosarium te Amsterdam
KOSTEN: Normaal: €395,-, korting: €295,-; kortingstarief geldt voor MarketingTribune-abonnees, Twinkle plus-abonnees, leden Thuiswinkel.org en bezoekers van voorgaande edities
AANMELDEN
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken