[online start up] Platform voor last minute kortingen op opleidingen

[online start up] Platform voor last minute kortingen op opleidingen
  • Online
  • 24 feb 2015 @ 12:11
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Website

Laatsteplekken.nl lanceert vandaag het gelijknamige ‘boekingsplatform’. Via dit platform kunnen de laatste open plekken op trainingen en opleidingen met hoge kortingen geboekt worden. Een uitkomst voor zowel opleiders die hun trainingen niet uitverkocht krijgen en daardoor genoodzaakt zijn deze kort voor aanvang te annuleren en voor werknemers en werkgevers die hierdoor budget besparen. MarketingTribune sprak met co-founder en ceo Paul Schrama.

Wat is de rest van het team achter Laatsteplekken.nl?
‘Jur Rademakers (34), rechts op de foto, is onze technische man. Links staat Antwan Rijkers, 30 jaar en verantwoordelijk voor de (online) marketing.’

Wat is het idee achter Laatsteplekken.nl?
‘De laatste jaren is de omzet van het niet-bekostigd onderwijs gehalveerd van ruim 3 miljard naar zo’n 1,5 miljard. Die daling is niet vreemd als je ziet dat bij veel bedrijven de opleidingsbudgetten al jaren afnemen. Door de laatste plekken van trainingen in te vullen met korting, heeft de opleider een winstgevende volle klas, de werknemer de zekerheid dat de opleiding door gaat en goed gevuld is met medecursisten en de werkgever haalt door de besparing meer uit zijn opleidingsbudget.’

Biedt Laatsteplekken.nl ook daadwerkelijk alleen de laatste plekken aan?
‘De randvoorwaarde is dat opleiders bij ons hun laatste plekken aanbieden, maar wij adviseren dat zij het totaalpakket aanbieden en dat gebeurt eigenlijk ook altijd. Dat geeft de klant goed vergelijkingsmateriaal en het voordeel voor de opleider is de vindbaarheid via ons platform. Wij zijn niet alleen de verkooppartner maar in veel gevallen ook het marketingplatform van de opleiders.’

Wat is het verdienmodel?
‘Wij werken op basis van no cure no pay. De opleidingen betalen ons pas als er daadwerkelijk geboekt is en dat is dan 15 procent van de netto-trainingswaarde. Ook het hele betalingstraject loopt trouwens via ons.’

Wat doet u aan marketing?
‘De werknemers bereiken we voornamelijk via online marketing. 88 procent van deze groep zoekt online zijn eigen opleiding uit en zijn dus goed bereikbaar via Google en LinkedIn. Op dit moment zijn wij bezig samenwerkingsverbanden af te sluiten met werkgevers, maar daar kan ik nog niet veel over zeggen.’

www.laatsteplekken.nl

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar online@marketingtribune.nl t.a.v. Nanny.
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken