Lexa.nl kopieert Tinder

Lexa.nl kopieert Tinder
  • Online
  • 24 feb 2015 @ 11:03
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Doelgroep

Lexa.nl lanceert een ‘nieuwe mobiele app’ voor iOS én Android met naar eigen zeggen als doel singles de meeste manieren te bieden om potentiële dates te ontmoeten. De app biedt singles verschillende functies om het aantal ontmoetingen te vergroten. Zo kunnen singles gezocht worden op de geolocatie feature, met shuffle, op bepaalde zoekcriteria én in real-life op georganiseerde events. Precies zoals dat bij Tinder al lang mogelijk is.

Door middel van geolocatie kunnen singles gemakkelijk andere singles vinden. De feature geeft overal waar je bent een lijst met singles die tussen de 0 kilometer en 50 kilometer bij hen vandaan zijn. De gelijkenis met Tinder is treffend. Van singles op deze lijst kunnen zij het profiel bekijken, hen favoriet maken en een flirt versturen.

De shuffle functie is een kopie van Tinder. Door naar rechts te swipen kun je een single liken, door naar links te swipen kun je een single overslaan, gebaseerd op hun foto's. Bij een wederzijdse like kunnen singles direct contact opnemen met elkaar. 

De app heeft een zoekfunctie, waarbij je kunt zoeken op specifieke criteria, zoals leeftijd, afstand, hobbies, kleur ogen, beroep enzovoorts. Doordat er 17 verschillende criteria zijn, kun je heel specifiek of juist heel breed zoeken. De functie stelt vervolgens elk profiel dat aan de criteria voldoet voor.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken