Bagage snel inchecken en altijd in vizier
- Online
- 18 mrt 2015 @ 17:20
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 18 mrt 2015 @ 17:20
- Redactie Online
FastTrack Company maakt high-tech oplossingen om bagage thuis al in te checken en tijdens de vliegreis te volgen. Het bedrijf lost hiermee naar eigen zeggen een miljardenprobleem voor de luchtvaartindustrie op, en verhelpt tegelijkertijd de belangrijkste stress factor van het reizen met koffers. In totaal heeft FastTrack Company 2,6 miljoen euro aan investeringen gekregen voor de uitrol van zijn producten eTag & eTrack. Vandaag start het bedrijf de rechtstreekse verkoop van de producten. Wie vandaag bestelt moet wel veel geduld hebben, de producten zijn pas in augustus respectievelijk september leverbaar.
Elk jaar raken 22 miljoen koffers kwijt, dat kost de luchtvaartindustrie jaarlijks miljarden euro’s. FastTrack Company heeft hier oplossingen voor ontwikkeld. Met de Eviate eTrack weet een gebruiker altijd waar zijn bagage is. Etrack is onafhankelijk van luchtvaartmaatschappijen, maar gebruikers kunnen ook kiezen om de locatie van hun bagage aan hun luchtvaartmaatschappij door te geven. Daarnaast stuurt eTrack een bericht wanneer de koffer op de bagageband ligt en als deze onderweg is geopend.
De Eviate eTag is een digitaal (B2B) bagagelabel waarmee passagiers thuis al kunnen inchecken en geen label hoeven uit te printen. David van Hoytema, founder FastTrack Company: ‘Wij zijn het eerste bedrijf met een oplossing die aan alle internationale luchtvaarteisen voldoet, en die gekoppeld is aan de wereldwijde luchtvaartinfrastructuur waaronder SITA World Tracer en Amadeus. Door deze koppelingen weet niet alleen de passagier, maar ook iedere vliegmaatschappij waar een bagagestuk zich bevindt. Het is fantastisch dat KLM, Air France, Saudia Airlines en andere luchtvaartmaatschappijen de waarde van onze oplossingen inzien en ermee gaan werken.’
Met een seed-investering ter waarde van 1,5 miljoen euro van het Mainport Innovation fund (een conglomeraat van KLM, Schiphol en TU Delft), partner KPN en het management is FastTrack Company begonnen met het ontwikkelen van prototypes en slimme back-end software. In maart 2015 heeft het bedrijf een informal fundingronde afgesloten en 1,1 miljoen euro opgehaald. Het investeringsgeld wordt gebruikt om het consumentenmerk Eviate wereldwijd op de kaart te zetten bij mensen die veel reizen, en het verder aan de man brengen van de producten bij passagiers en luchtvaartmaatschappijen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing