Marketingintelligentie en het IoT
- Online
- 16 mrt 2015 @ 15:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Digitaal
- 16 mrt 2015 @ 15:01
- Sjaak Hoogkamer
Digitale ervaringen, op basis van een vollediger klantbeeld, veranderen langzaam maar zeker de manier waarop wij betalen, winkelen, hotelkamerdeuren openen, communiceren met auto’s en drinken uit een frisdrankautomaat bestellen. Adobe introduceert features die het merken en bedrijven mogelijk maakt gepersonaliseerde ervaringen naar fysieke ruimtes te brengen, zoals winkels, hotelkamers, automaten en Internet of Things -devices. Met de zogenoemde IoT SDK kunnen merken de customer engagement meten en analyseren voor ieder device.
Marketinginformatie die voorheen geïsoleerd was, kan worden gebruikt in combinatie met gegevens die door andere afdelingen worden verzameld, zoals de verkoopafdeling of de klantenservice. Hiermee ontstaat een vollediger beeld van de consument.
‘Marketing reikt verder dan de huidige grenzen van digitale kanalen, bijvoorbeeld door nieuwe ervaringen te bieden in de offline wereld,’ stelt Brad Rencher, senior vice president digital marketing bij Adobe. ‘Adobe Marketing Cloud helpt merken om online marketingdata te gebruiken om persoonlijke belevingen te creëren voor de retail-, entertainment-, reis- en recreatiesector.’
Door bijvoorbeeld iBeacon-data te visualiseren kunnen merken looppatronen en customer engagement in kaart brengen in winkels, sportstadions, hotels, musea, op vliegvelden en andere locaties. Volgens Adobe blijf digital marketing zich in een razend tempo ontwikkelen, net als de verwachtingen en behoeften van toonaangevende merken om effectief hun klanten te bereiken.
Rencher: ‘Tegenwoordig is het niet meer voldoende om online belevingen te bieden. Merken moeten hun marketing uitbreiden naar de fysieke ruimtes om rechtstreeks in contact te komen met klanten via een groot aantal touchpoints.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing