Succesvolle campagne tegen vervuilde drugs
- Online
- 26 mrt 2015 @ 10:25
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Website
- 26 mrt 2015 @ 10:25
- Redactie Online
Bureau DigitasLBI Amsterdam heeft een succesvolle campagne gelanceerd waarin het waarschuwt tegen de gevaren van vervuilde drugs in Amsterdam. De aanleiding is dat er eerder al drie doden te betreuren vielen doordat zij witte heroïne kochten terwijl zij in de veronderstelling waren dat zij cocaïne kochten. In twee dagen tijd bezochten ongeveer 200.000 mensen de website dontkillmia.nl. Het bureau maakte de campagne naar eigen zeggen vanuit eigen betrokkenheid en krijgt geen vergoeding voor de campagne.
DigitasLBi Amsterdam stelt dat het zijn medewerkers ruimte biedt voor eigen innovaties en initiatieven. Don’t kill Mia is zo'n project, dat door Marc Selhorst één van zijn developers is bedacht. Met een klein team is de site/game vorige week in een aantal dagen ontwikkeld. Pulp Fiction met één van de hoofdrolspelers Mia dient als inspiratie.
'Het is niet ontstaan vanuit een klantvraag, maar puur vanuit een betrokkenheid met ‘onze’ creatieve stad én het idee dat we de doelgroep, toeristen en jongeren, beter konden bereiken via social media in de vorm van gamification. We hebben in het eindscherm een link geplaatst naar de officiële pagina van de GGD (die ook op de matrixborden wordt gecommuniceerd) met verdere uitleg over het probleem', zo stelt het bureau.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing