Vamos introduceert 'flexibel' autorijden voor zakelijke markt

 Vamos introduceert 'flexibel' autorijden voor zakelijke markt
  • Online
  • 24 mrt 2015 @ 15:44
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsZakelijk

Vamos biedt naar eigen zeggen de meest flexibele manier van autorijden voor zakelijk Nederland. Rijden met lage vaste maandlasten (vanaf 49 euro per maand) en kilometerbundels inkopen naar gebruik.

De oprichters vonden inspiratie bij Blendle en Spaces, zo legt mede-oprichter Menno Renes uit. ‘Geïnspireerd door de flexibiliteit die Blendle en Spaces in conservatieve branches hebben gebracht en gebaseerd op het telecom model is Vamos ontstaan. Vamos biedt autorijden met lage vaste maandlasten en prepaid kilometerbundels inkopen naar gelang de behoefte. De Vamos-app (voor iOS en Android) staat in direct contact met de auto van de gebruiker. Deze koopt via de app de kilometerbundels in die hij voor de komende periode nodig denkt te hebben. Als de gebruiker gaat rijden worden de gereden kilometers van de bundel afgehaald. De app geeft te allen tijde de hoeveelheid resterende kilometers in de bundel aan. De gebruiker krijgt tijdig een signaal wanneer de bundel dreigt op te raken om een nieuwe bundel te bestellen. De combinatie van app, auto, controle over je kosten, prepaid en de flexibiliteit is het unieke aan Vamos.’

Marketinginstrumenten
Vamos richt zich vanwege een beperkt budget voor marketing in eerste instantie vooral op tevreden members en hun positieve recensies.‘Ons budget is grotendeels geïnvesteerd in de auto's en de techniek, dus grote campagnes kunnen we voorlopig niet doen. Uiteraard zullen we social gaan inzetten, maar willen vooral ook kijken naar leuke en slimme combinaties voor de ondernemer, zoals een samenwerking met een Telecom partij. De propositie die je een ondernemer dan kan bieden een Vamos membership en een mobieltje inclusief abonnement voor een vast bedrag per maand en betalen naar gebruik voor zowel de kilometers als de belminuten. Ook willen we leuke barters doen die zichtbaarheid opleveren in de doelgroep, events bezoeken en tot slot zullen we enkele goede doelen gaan helpen met hun mobiliteit’, zo licht Renes toe.

Hij wil daarbij specifiek targetten op zijn doelgroepen. ‘Voor corporate bedrijven zijn we veel meer een oplossing voor de flexibele schil, werknemers op projectbasis of buitendienst personeel met een jaarcontract (of korter) waarvoor de organisatie nog geen leaseauto met een lange verplichting wil vastleggen.
Voor het mkbspeelt de lengte van de arbeidsovereenkomst tevens een rol, want eerst twee keer een zes of zeven maanden contract en dan een jaarcontract komt steeds vaker voor alvorens een mkb-er vaste contracten aanbiedt. Daar kunnen wij met Vamos onze membership looptijd op aan laten sluiten. En kan de projectmanager of account manager wel meteen mobiel zijn en klanten bezoeken.
Voor zzp-ers is het grote voordeel dat ze eenvoudig member kunnen worden zonder de drempels van jaarrekeningen of andere zaken die je als starter of jonge ondernemer niet kunt overleggen, maar wat niet betekent dat je niet goed voor je geld bent. Kortom makkelijker en gericht op de behoeften van de doelgroep.’ (WM) 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken