Vrijetijdsaanbieder Broky lanceert versie 2.0

Vrijetijdsaanbieder Broky lanceert versie 2.0
  • Online
  • 24 mrt 2015 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkEvenementWebsite

Na een half jaar het nieuwe concept te hebben getest, waarbij de bedrijven de consumenten benaderen in plaats van andersom, lanceert online aanbieder van vrijetijdsbesteding Broky vandaag versie 2.0 met enkele grote updates. Zo kunnen consumenten sneller een aanvraag plaatsen, kunnen bedrijven onder andere hun aanbiedingen opslaan, meer foto’s toevoegen en de consument duidelijker het aanbod laten vergelijken.

Sinds de lancering van Broky in de zomer van 2014 hebben zo’n 500 bedrijven uit de vrijetijdsbranche zich aangemeld, zijn meer dan 1.000 aanvragen geplaatst variërend van aanvragen van 100 euro tot 20.000 euro, en tientallen uitjes georganiseerd. Volgens directeur Arjan Bomkamp is de conversie ratio ongeveer 20 procent. Het team achter Broky heeft deze periode vooral gebruikt om feedback te verzamelen van de gebruikers en deze te gebruiken voor de nieuwe versie.

Consumenten kunnen nu in één overzicht een samenvatting van alle aanbiedingen zien, en aangeven welke aanbiedingen ze interessant vinden of welke bedrijven direct contact met hen mogen opnemen. De presentatie van de aanbiedingen is aanzienlijk veranderd, met een prominentere rol van de grafische presentatie door middel van een grote ruimte voor foto’s. De consumenten moet zo sneller een duidelijker beeld krijgen van de aanbiedingen. Tevens kan de consument nu met één druk op de knop rechtstreeks via Broky een reserveringsverzoek indienen.

Bedrijven kunnen hun aanbiedingen opslaan in zogenaamde templates, zodat ze niet telkens dezelfde aanbieding opnieuw hoeven in te typen. De kwaliteit van de aanbiedingen zal op deze manier worden verbeterd, en bedrijven kunnen sneller aanbiedingen versturen naar consumenten.

Daarnaast kunnen bedrijven Alerts instellen: Ze krijgen dan een melding van Broky wanneer er een aanvraag is geplaatst welke voldoet aan de opgegeven criteria. Hierdoor kunnen bedrijven sneller een passende aanbieding plaatsen, en zullen consumenten ook sneller aanbiedingen krijgen.
Ook heeft Broky de eerste stap gezet in de richting van standaardisatie van aanbiedingen. Waar voorheen een aanbieding werd gestuurd in één groot tekst veld, kunnen bedrijven nu gebruik maken van meerdere velden zoals Locatie, Personen en Prijs. Ook kan de informatie voor de specifieke aanvraag worden gesplitst van de informatie over de activiteit. Aanbiedingen van verschillende bedrijven zijn zo gemakkelijker te vergelijken.

Directeur Arjan Bomkamp: ‘We merkten op basis van de feedback van onze aanvragers vooral op dat aanbiedingen niet matchen bij de verwachtingen van de aanvrager, veel aanbieders zien het toch als een unieke kans om met aanvragers (soms hoge budgetten) in contact te komen zonder goed in te spelen op de wensen van de aanvrager. Op basis hiervan hebben we dus templates ontwikkeld, waardoor aanbiedingen beter de verwachtingen van de aanvrager matchen omdat er een betere monitoring plaats vindt en aanbieders niet op elke aanvraag meer kunnen reageren.’

Bomkamp merkte vooral in het begin dat een aantal aanvragen niet serieus waren. ‘Vooral consumenten vernamen Broky in de pers/media en gingen vervolgens een aanvraag plaatsen terwijl ze nog niet daadwerkelijk op zoek waren naar een uitje. Ze waren vooral geïnteresseerd in de werking van het systeem en nieuwsgierig hoe het zou werken. Deze 'niet serieuze' aanvragen zijn ook verminderd, mede doordat we dit nadrukkelijk vermelden dat dit niet de bedoeling waarbij we een verwijzing maken naar hoe het werkt.’ (WM) 
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken