[Multichannel 2015] Storymail: 'Go digital, stay human'
- Online
- 10 apr 2015 @ 13:07
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- StorytellingVideo
- 10 apr 2015 @ 13:07
- Redactie MarketingTribune
Videomarketing is in opmars. Kernvraag bij video is en blijft uiteraard hoe je het menselijk en persoonlijk houdt. StoryMail combineert de drie onderdelen van online marketing - personaliseren, storytelling en video - tot één effectieve tool. Het is een webbased applicatie die gepersonaliseerde video’s kan maken en versturen en is volgens het bedrijf zelf de eerste tool in Nederland die dit versturen automatisch regelt. Het videoverhaal van de afzender is toegespitst op de behoeften van de ontvanger. De video’s zijn te personaliseren op basis van persoonlijke klantdata, zoals bijvoorbeeld naam, logo en foto.
StoryMail genereert voor elke ontvanger een persoonlijke video en een link naar de landingspagina. De link wordt samen met een still van de video verstuurd in een opvallende e-mail. Het bedrijf biedt een zogenoemde API aan waarmee Sitecore al een integratie heeft gemaakt, maar ook andere systemen kunnen worden gekoppeld. Op die manier is het mogelijk voor elke marketeer om - al dan niet via eigen cms-systemen - hun klanten en relaties met persoonlijke videoboodschappen te bereiken. Waar in het (verkoop)proces de klant zich ook bevindt, hij ervaart volgens StoryMail met de inzet van een persoonlijke videoboodschap een optimale customer journey. We belden met Ab Talmon, managing director StoryMail, voor enkele insights.
Zegt een filmpje meer dan 1.000 woorden?
‘Uit onderzoek blijkt dat er bij het overbrengen van een boodschap twee keer meer aandacht is voor video dan voor tekst. Door middel van een pakkende en verrassende video worden de juiste gebieden in de hersenen van de ontvanger getriggerd. Hierdoor staat de ontvanger open voor de videoboodschap. Storytelling is een belangrijk onderdeel binnen het StoryMail-concept. Een verhaal is effectief omdat het ons meeneemt in de gedachtegang van iemand anders. Het zorgt voor een hoge betrokkenheid, met alle positieve gevolgen van dien.’
Wat is de meerwaarde van personalized video?
‘Gedragswetenschappelijk onderzoek laat zien dat een persoonlijke benadering goed werkt, omdat ons zelfbeeld een zeer belangrijk concept is in ons brein. We weten allemaal dat het opvalt als we onze naam zien. Dat wist Coca-Cola ook toen ze het iconische opschrift vervingen door voornamen. Wist je trouwens dat de meeste mensen zichzelf leuker, beter en sympathieker vinden dan gemiddeld? Dit werkt zelfs door in onze naam en dat straalt weer af op de videoboodschap. Het effect van personaliseren is dus groot. Een groeiend aantal cases laat zien dat personalized video een effectief instrument is. Niet alleen om customer experience te verbeteren, maar ook om gedragsverandering bij klanten te bewerkstelligen.’
Is video de toekomst van marketing?
‘Ja zeker! Dat adverteerders zich massaal wenden tot online video is voor ons geen verrassing. Naar verwachting zullen de bestedingen aan digitale video, volgens eMarketer, stijgen van 5.89 miljard dollar afgelopen jaar naar 12.27 miljard dollar in 2018. Dat betekent een verdubbeling binnen 4 jaar. De StoryMails die zijn verstuurd laten een doorklik-ratio zien van boven de 80 procent. Dat is toch de droom van elke marketeer?’
Waarom zouden marketeers persoonlijke video moeten inzetten?
‘De klantenrelatie van de toekomst is digitaal én menselijk. We omarmen de technologie omdat het efficiënt is, maar tegelijk moet het contact menselijk en persoonlijk zijn. Onze boodschap is Go digital, stay human!’
StoryMail op Multichannel Conference
Multichannel Conference 2015 is een gratis tweedaags event op 22 en 23 april in de Jaarbeurs te Utrecht waar u diverse lezingen en workshops kunt bijwonen. Er staan geen stands op de beursvloer, uw inspiratie krijgt u van vakgenoten die hun successen en fouten uit de doeken doen. Zie ook www.multichannelconference.nl.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing