Doritos creëert real life game-ervaring in raceauto

Doritos creëert real life game-ervaring in raceauto
  • Online
  • 21 mei 2015 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Campagnes

In een nieuwe campagne heeft Doritos het mogelijk gemaakt om een echte auto te besturen met de controller van een spelcomputer in plaats van een stuur. YouTubers en gamers Milan Knol en DusDavid hebben de primeur en nemen het op tegen autocoureur Jeroen Bleekemolen. Aan de hand van verschillende challenges wordt duidelijk wie er in deze bijzondere auto de beste is.

Het ombouwen van de BMW uit 1977 was volgens Doritos een technische uitdaging. Drie maanden lang is er door een team van vier monteurs en developers hard gewerkt om de auto te koppelen aan de game console. Met de controller kun je onder andere gas geven, remmen, schakelen en sturen. De making of van de Doritos Gamepad Drive is hier te zien. 

#playbold
Het project is onderdeel van de nieuwe social campagne van Doritos genaamd '#playbold'. Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de jongeren minimaal één keer in de week games speelt. Met de campagne wil Doritos daarom het komende jaar de wereld van gaming naar de echte wereld brengen. Marnix Tiggeloven van Fitzroy: 'De campagne gaat een heel jaar lopen waarbij we steeds op andere manieren hetzelfde thema gaan laden.'
Gamen met de BMW uit 1977 zal niet zijn weggelegd voor liefhebbers van Doritos. 'Consumenten kunnen er helaas niet inrijden omdat dit echt op een besloten circuit en onder begeleiding van de juiste specialisten moet gebeuren', zo licht Tiggeloven toe. 

De video van de Doritos Gamepad Drive is hier te bekijken. 

Fitzroy is verantwoordelijk voor het idee en de uitwerking.
Klant: Sylvia Huibers, Doritos (Pepsico)
Media: OMD
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken