Vodafone investeert € 180.000 in zes Mobiles for Good-startups
- Online
- 22 jun 2015 @ 10:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 22 jun 2015 @ 10:15
- Redactie Online
Vodafone Foundation heeft de winnaars van de 4de editie van de Mobiles for Good Challenge bekend gemaakt. Deelnemers aan de challenge zijn social enterprises die met mobiele technologie maatschappelijke problemen oplossen. Vrijdag presenteerden zij hun start-up aan een zeskoppige jury. De winnende start-ups hebben dit jaar oplossingen voor diverse maatschappelijke thema’s gepresenteerd, waaronder de mantelzorg, arbeidsmarkt en gehandicapten. De zes winnende teams ontvangen een startkapitaal van €30.000 en mogen deelnemen aan een Bootcamp, waarbij de start-ups vier maanden intensief begeleid worden om hun idee naar de markt te brengen.
‘De Mobiles For Good Challenge van de Vodafone Foundation heeft de afgelopen vier jaar al mogen bijdragen aan de groei van verschillende sociale enterprises’, zegt Rob Shuter, ceo Vodafone Nederland. ‘Het is een eer om mobiele startups met een goed concept voor de maatschappij verder te brengen naar succes.’
‘Deze competitie laat zien dat technologie een katalysator is voor sociale innovatie. Alle start-ups hadden creatieve oplossingen voor maatschappelijke problemen. Dit belooft veel goeds en potentie voor de toekomst’, aldus Marleen Stikker, founder de Waag Society
Winnaars 2015
• Puffer verbetert door middel van videobeelden de diagnose en medicatie van astma-aanvallen bij kinderen
• GoOV geeft mensen met een beperking de mogelijkheid om via een app zelfstandig te reizen met het OV
• Jobtease geeft door middel van videosolliciteren alle jongeren een eerlijke kans op de arbeidsmarkt
• Mantellink versimpelt met een app de onderlinge communicatie en taken van families die zorgen voor elkaar
• Mentelity helpt alle mensen met een lichamelijke beperking tijdens hun zoektocht naar de juiste zorg
• LINKX helpt kinderen met autisme bij het leren van taal door middel van iBeacons en een app
Mobiles for Good-jury
Naast Rob Shuter en Marleen Stikker bestond de jury uit Marc Wesselink, selection & alumni partner voor incubator Startupbootcamp, Willemijn Verloop, oprichter Social Enterprise NL, Hans Wittemans, investeerder Just Capital en Bart Hofker, directeur consumentenmarkt bij Vodafone.
Het intensieve bootcamp trainingstraject wordt afgesloten met Demo Day op 28 januari 2016, een dag waarop de teams hun mobiele oplossingen presenteren.
Winnaars vorige edities
Mobiles for Good blijkt een succesvol programma in het helpen van social enterprises om van een idee een succesvolle business te maken. Een greep van de ontwikkelingen van eerdere winnaars:
• 2014, De app voor gescheiden ouders, Heppee, haalde een grote investering op
• 2013, Een online feedbacksysteem voor patiënten, Carerate, werd geïmplementeerd in diverse ziekenhuizen
• 2012, De oprichter van de mobiele malariatester, Amplino, staat dankzij zijn innovatie bovenaan de Nerd top-101 van dit jaar
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing