Beslist.nl zet in op merkbekendheid en direct verkeer

13jul 201517:48
  • Online
  • 11767 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CampagnesStrategie

nieuws Beslist.nl start een nieuwe reclamecampagne. Het online winkelcentrum van Nederland wil zijn merkbekendheid verder vergroten en direct verkeer genereren. De cross-mediale branding campagne, het thema is de pay-off Beslissen met zekerheid’ en maakt een sterke koppeling tussen online shoppen en het merk beslist.nl. De nieuwe commercials op radio en televisie zijn getest aan de hand van wetenschappelijke inzichten en worden ondersteund door een online campagne.

De merkcampagne moet een gedragsverandering realiseren waardoor consumenten rechtstreeks naar beslist.nl gaan voor online aankopen. Beslist.nl biedt een groot assortiment producten van verschillende aanbieders die gemakkelijk te vergelijken zijn op prijs en levertijd. ‘Deze zekerheid zorgt ervoor dat consumenten met een beter gevoel aankoopbeslissingen nemen’, vertelt Simon Kram, Manager Corporate Communicatie bij beslist.nl. ‘Oftewel, beslissen met zekerheid. Dit thema staat centraal in alle campagne-uitingen, zowel offline als online.’

De springplank voor de campagne wordt gevormd door tv-commercials die – afhankelijk van het jaargetijde – inhaken op de behoefte aan relevante, populaire producten en deze koppelen aan het gemak dat beslist.nl biedt bij het shoppen. De tv-commercials worden consequent doorgezet naar radio en dienen als basis voor branding activiteiten op online kanalen waaronder social, display en video. Tijdens de eerste flight van de campagne staat de productcategorie tuinartikelen centraal.

De tv-commercials hebben een eenvoudige verhaallijn die altijd bestaat uit vier delen. Allereerst zien we dat consumenten behoefte hebben aan een bepaald seizoenseigen product. Dan wordt via een instruerende sequentie getoond hoe dit product met groot gemak tegen de laagste prijs wordt gekocht via beslist.nl. Vervolgens zien we de personages genieten van het nieuwe product. De commercials sluiten af met een wisselend rijtje producten die relevant zijn in de uitzendperiode.

De nieuwe campagne van beslist.nl is ontwikkeld door reclamebureau Open Now, de online component in samenwerking met digital marketingbureau StormMC. De commercials zijn gedurende het productieproces getest op effect aan de hand van neurocognitieve inzichten, waarbij de activiteit van het brein van kijkers gedetailleerd in kaart werd gebracht en geanalyseerd.

Credits
Bureau: Open Now
Research: Neurensics, SAMR
Creatie: Léon van Hooijdonk, Hylke Kuyper
Account: Sandra Burger
Regisseur: Wannes Destoop
Productie: In Case of Fire
Muziek en geluid: Sound Circus
Online: StormMC, Storm Insights
Beslist.nl: Simon Kram (offline), Ralph Remkes (online)
 




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing