App voor klanten van De Tuinen
- Online
- 4 aug 2015 @ 11:20
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Apps
- 4 aug 2015 @ 11:20
- Redactie Online
Holland & Barrett heeft afgelopen week de ‘Passie’ App gelanceerd, die onderdeel is van zijn omnichannel-strategie. De App ondersteunt het zogenoemde ‘Passie’ loyaliteitsprogramma van De Tuinen dat in april 2015 is gelanceerd. Met de nieuwe App wil Holland & Barrett Benelux naar eigen zeggen zijn klanten nog beter bedienen.
Klanten kunnen sinds april in alle fysieke winkels van De Tuinen en Holland & Barrett in Nederland een gratis ‘Passie’ klantenkaart ophalen. De naam ‘Passie’ staat voor de passie die het bedrijf heeft voor zijn klanten en producten. Tevens is het een knipoog naar de fysieke pas. Dankzij het gratis loyaliteitsprogramma genieten klanten van vele voordelen en exclusieve aanbiedingen, daarnaast sparen ze punten op al hun aankopen.
Een fysieke klantenkaart kan voor sommige klanten een reden zijn om niet deel te nemen aan het programma. Deze drempel wil de retailer wegnemen met de App. Met de lancering van de App neemt Holland & Barrett Benelux een eerste stap in de omnichannel-strategie. Uiteindelijk wil Holland & Barrett naar een situatie waarbij ze al haar klanten persoonlijk advies geeft, via de door de klant gewenste kanalen. De App is een digitale klantenpas, waarmee klanten inzicht krijgen in hun actuele puntensaldo, waardebonnen kunnen inzien en verzilveren en hun gegevens kunnen inzien en deels wijzigen. De App wordt later dit jaar uitgebreid met onder meer een storelocator.
In het loyaliteitsprogramma sparen klanten voor iedere uitgegeven euro punten. De gedachte achter het programma; 'iedere keer als klanten wat aan ons geven, krijgen zij er wat voor terug'. Dit past ook helemaal bij de cultuur van het bedrijf, waar persoonlijke aandacht en advies belangrijke pijlers zijn. Gespaarde punten worden een aantal keer per jaar omgezet in een waardebon, die de klanten vrij kunnen besteden in de winkel. De waardebon wordt per mail of per post verstuurd en is vanaf nu ook beschikbaar in de app. Het klantenprogramma zal ook worden uitgerold naar België en de webwinkel van de retailer, naar verwachting medio 2016.
De ‘Passie’ App is beschikbaar voor IOS en Android en te vinden onder ‘Passie voor de Tuinen’ en ‘Passie voor Holland & Barrett’. De App gaat mee in de rebranding van De Tuinen naar Holland & Barrett.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing