Premium domeinnamen komen onder de hamer

Premium domeinnamen komen onder de hamer
  • Online
  • 28 aug 2015 @ 19:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Website

Sedo, de grootste marktplaats voor domeinnamen ter wereld, brengt binnenkort meer dan honderd verschillende domeinnamen voor de Benelux onder de hamer. De veiling moet minimaal 400.000 euro opbrengen. Van 16 tot 23 september kunnen geïnteresseerde partijen een bod uitbrengen.

In Nederland zijn inmiddels meer dan 5,5 miljoen domeinnamen geregistreerd, maar slechts een klein gedeelte mag zich premium noemen. Een goede domeinnaam genereert meer verkeer naar een website, reduceert reclame-uitgaven, verhoogt de naamsbekendheid en vergroot de online zichtbaarheid. Voor organisaties dus een belangrijke mogelijkheid om de concurrentiepositie te verbeteren.

Veiling
De ‘lokale’ veiling is door Sedo in het leven geroepen om de Nederlandstalige premium domeinnamen op een eigen podium te kunnen zetten. Alle premium domeinnamen in de veilinglijst worden apart geveild. Potentiële kopers hebben de mogelijkheid om zeven dag lang biedingen te doen, waarbij de hoogste bieder de veiling wint ‘mits de minimum verkoopprijs is bereikt,’ voegt Albert Schimmel, country manager van Sedo, daaraan toe.

Een selectie van de domeinnamen die onder de hamer komen:

  • babyshop.nl
  • computer.be
  • teleshopping.nl
  • tablets.nl
  • display.nl

De resultaten van eerdere premium domeinnaamveilingen bewijzen volgens Sedo de waarde van een goede domeinnaam. In vorige veilingen zijn bijvoorbeeld de volgende bekende namen geveild:

  • relatiegeschenk.nl 72.000 euro
  • huren.nl 66.500 euro
  • veiling.nl 46.000 euro
  • hoekbank.nl 21.000 euro
  • relatiegeschenk.be 18.100 euro
Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken