De nieuwe iPhone en mobile marketing

De nieuwe iPhone en mobile marketing
  • Online
  • 8 sep 2015 @ 10:08
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

Marketingweek.com blikt alvast vooruit naar de verwachte lancering van de nieuwe iPhone morgen en ‘waarschuwt’ marketeers rekening te houden met de hardware trends en de gevolgen daarvan voor mobile marketing.


Volgens recent onderzoek van Gartner haalt Apple Samsung gestaag in. Er zijn 36% meer iPhones verkocht terwijl de wereldwijde totale smartphoneverkoop de kleinste groei sinds 2013 laat zien. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor het marktaandeel van iOS.

Anshul Gupta, research director bij Gartner, zegt dat veel Android-gebruikers zijn overgestapt naar Apple vanwege de behoefte aan een groter scherm en dat veel eerdere switchers terug gekeerd zijn naar het Apple-nest.

Volgens onderzoek van Mintel zijn Phablet-gebruikers - te groot voor een telefoon en te klein voor een tablet - eerder geneigd in te gaan op gepersonaliseerde realtime advertising. Mintel’s onderzoek laat ook zien dat 43 procent van de consumenten met een beeldscherm van 6 inch of groter merken toestaat hun locatie te gebruiken (met schermen onder de 5 inch is dat maar 21 procent).

Lees hier het hele artikel op marketingweek.com.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken