Facebook verbetert service voor zakelijke gebruiker

Facebook verbetert service voor zakelijke gebruiker
  • Online
  • 9 sep 2015 @ 15:12
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaWebsite

Er zijn meer mobiele verbindingen op aarde dan er mensen zijn; mensen besteden dan ook steeds meer tijd op mobiele apparaten. Deze gebruikers verwachten in de toekomst ook meer te kunnen met hun telefoons en tablets. Ze verwachten dat informatie beschikbaar is met een druk op de knop en dat mensen - en bedrijven - snel op berichten reageren. Deze ontwikkelingen hebben verstrekkende gevolgen voor bedrijven, waarvan de belangrijkste is dat het nog nooit zo essentieel was om goed bereikbaar te zijn via mobiel.

Meer dan één miljard mensen bezoeken Facebook Pagina's iedere maand en steeds meer mensen gaan naar een Pagina om informatie over een bedrijf in te winnen. Nu updatet Facebook Pagina's om bedrijven beter zichtbaar te laten zijn op mobiel en om gemakkelijker met klanten en consumenten te kunnen communiceren. Nu kondigt het sociale medium nieuwe functies aan voor Pagina's om het eenvoudiger te maken voor de meer dan 45 miljoen actieve bedrijven op Facebook ‘om belangrijke informatie te kunnen uitlichten en hun bedrijfsdoelen te behalen’. De nieuwe functies voor Pagina's sluiten aan bij de gedachte dat een Pagina de belangrijke informatie moet bevatten waar mensen naar zoeken zijn; ‘of het nu om een loodgieter, bloemenwinkel, goede doelenorganisatie of een groot merk gaat. Pagina's moeten bedrijven helpen te communiceren met klanten en specifieke doelen die een bedrijf heeft, ondersteunen.’

Daarnaast kondigt Facebook twee nieuwe secties voor Pagina's aan. De nieuwe 'Shop'sectie helpt retailers om hun producten naar de voorgrond van hun pagina te halen. De Nieuwe 'diensten' sectie stelt professionele dienstverleners in staat om een lijst van hun diensten te laten zien aan de bovenkant van de pagina. Dus nu kan bijvoorbeeld een welness center zijn behandelingen aan de Facebookpagina toevoegen of een productlijn die ze verkopen onder de aandacht brengen. Zo krijgen mensen sneller een completer beeld van het bedrijf - en begrip van de diensten en producten die een bedrijf te bieden heeft; dat is belangrijk bij het maken van de keuze.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken