[recensie] Marketingfacts Jaarboek 2015-2016

[recensie] Marketingfacts Jaarboek 2015-2016
  • Online
  • 1 sep 2015 @ 08:11
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Begonnen als overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in online marketing, heeft het Marketingfacts Jaarboek zich de afgelopen tien ontwikkeld tot een even dik als onmisbaar naslagwerk. Het is schier onmogelijk om in 1500 aanslagen de 400 bladzijden inhoudelijk te behandelen, maar hierbij toch een voorzet:

In twaalf hoofdstukken worden de achtergronden en de stand van zaken ten aanzien van de belangrijkste online marketing-facetten uiterst toegankelijk beschreven, onder meer aan de hand van zeer overzichtelijke tabellen uit diverse bronnen. Het is goed te merken dat de verschillende auteurs voortdurend focussen op de toepasbaarheid van hun content voor de lezer. De onderwerpen variëren van e-business, mobile en video tot usability & design en analytics.

In deze editie wordt bovendien voor het eerst een aantal hot topics behandeld. Dit zijn onderwerpen die net buiten de scope van de hoofdstukken vallen, maar toch niet mogen ontbreken. Denk aan customer journey, privacy & wetgeving en marketing automation, maar ook psychologie en webcare. Dit maakt het tot een heerlijk compleet boek over online marketing.

Over de volgorde van de hoofdstukken en de hot topics is al even goed nagedacht. Ze vullen elkaar in veel gevallen goed aan. Zo volgt de hot topic Facebook op het hoofdstuk Social media, de hot topic Branding op het hoofdstuk PR, en de hot topic Big data op het hoofdstuk over Analytics. Al met al biedt het Marketingfacts Jaarboek meer dan twaalf (bondige) boeken voor de prijs van één.





Deze recensie werd geschreven door Josee Koning, werkzaam als IT- en managementjournalist en als vertaler van fictie en non-fictie.
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken