ROC's bouwen verbeterde digitale studiekeuzeadviseurs
- Online
- 23 sep 2015 @ 15:11
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - DigitaalWebsite
- 23 sep 2015 @ 15:11
- Redactie Online
Het ROC van Amsterdam (ROCvA) en het ROC van Flevoland (ROCvF), de grootste aanbieders van MBO-opleidingen in Amsterdam en Flevoland, hebben, gekozen voor Kentico als Content Management Systeem (CMS) en online marketing platform voor hun nieuwe websites. De nieuwe sites van ROCvA en ROCvF moeten de ultieme digitale studiekeuzeadviseurs worden en contentpersonalisatie en één-op-één marketing spelen daarbij een grote rol.
De websites van ROCvA en ROCvF trekken zo’n 80.000 tot 120.000 unieke bezoekers per maand. Dat aantal kan volgens de opleider echter omhoog. Door nieuwe slimme websites wil ROCvA en ROCvF met name potentiële leerlingen beter van informatie voorzien. Met behulp van Kentico-tools op het gebied van contentpersonalisatie (het aanpassen van de content aan de bezoeker), marketing automation en gebruikersprofielen, wil de opleider de kwaliteit en de gebruikerservaring van bezoekers naar eigen zeggen fors verbeteren.
Alex Borburg, manager online communicatie van ROCvA: ‘Met de nieuwe door Kentico ondersteunde websites verwachten we onze doelgroep veel persoonlijker te kunnen benaderen. Onze website wordt zo ingericht dat we de bezoekers één-op-één kunnen begeleiden naar een juiste studiekeuze. Kentico biedt bovendien naast een compleet CMS ook een gunstige prijs. Die goede prijs-kwaliteitsverhouding was uiteindelijk doorslaggevend voor onze keuze.’
Kentico gaat het gehele proces van contentontwikkeling, beheer en publicatie voor het onderhouden van de websites ondersteunen en de marketeers en het redactieteam van ROCvA en ROCvF gaan Kentico gebruiken voor onder meer al hun online initiatieven. De start van de bouw vindt nog dit jaar plaats en de eerste websites zullen voor het eind van 2015 live gaan.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- gebruikersprofielen
- Alex Borburg
- ROC van Flevoland
- Kentico
- ROC van Amsterdam
- contentpersonalisatie
- marketing automation
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing