ROC's bouwen verbeterde digitale studiekeuzeadviseurs

ROC's bouwen verbeterde digitale studiekeuzeadviseurs
  • Online
  • 23 sep 2015 @ 15:11
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalWebsite

Het ROC van Amsterdam (ROCvA) en het ROC van Flevoland (ROCvF), de grootste aanbieders van MBO-opleidingen in Amsterdam en Flevoland, hebben, gekozen voor Kentico als Content Management Systeem (CMS) en online marketing platform voor hun nieuwe websites. De nieuwe sites van ROCvA en ROCvF moeten de ultieme digitale studiekeuzeadviseurs worden en contentpersonalisatie en één-op-één marketing spelen daarbij een grote rol.

De websites van ROCvA en ROCvF trekken zo’n 80.000 tot 120.000 unieke bezoekers per maand. Dat aantal kan volgens de opleider echter omhoog. Door nieuwe slimme websites wil ROCvA en ROCvF met name potentiële leerlingen beter van informatie voorzien. Met behulp van Kentico-tools op het gebied van contentpersonalisatie (het aanpassen van de content aan de bezoeker), marketing automation en gebruikersprofielen, wil de opleider de kwaliteit en de gebruikerservaring van bezoekers naar eigen zeggen fors verbeteren.

Alex Borburg, manager online communicatie van ROCvA: ‘Met de nieuwe door Kentico ondersteunde websites verwachten we onze doelgroep veel persoonlijker te kunnen benaderen. Onze website wordt zo ingericht dat we de bezoekers één-op-één kunnen begeleiden naar een juiste studiekeuze. Kentico biedt bovendien naast een compleet CMS ook een gunstige prijs. Die goede prijs-kwaliteitsverhouding was uiteindelijk doorslaggevend voor onze keuze.’

Kentico gaat het gehele proces van contentontwikkeling, beheer en publicatie voor het onderhouden van de websites ondersteunen en de marketeers en het redactieteam van ROCvA en ROCvF gaan Kentico gebruiken voor onder meer al hun online initiatieven. De start van de bouw vindt nog dit jaar plaats en de eerste websites zullen voor het eind van 2015 live gaan.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken