Het online leven na de dood
- Online
- 28 okt 2015 @ 10:36
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 28 okt 2015 @ 10:36
- Redactie Online
N=5 ontwikkelde voor Monuta een nieuwe commercial binnen het thema ‘Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg’. De campagne richt zich op de mogelijkheden die er zijn om de social media accounts van overledenen te beëindigen. En dat is geen overbodige luxe, uit eerder onderzoek van Nuvema bleek dat 81% van de Nederlanders heeft helemaal niets geregeld met betrekking tot zijn of haar digitale nalatenschap
Volgens dit onderzoek uitkomsten wil 45% aan nabestaanden overlaten wat er met social media accounts moet gebeuren, terwijl 59% die beheertaak niet op zich wenst te nemen.
De commercial die nu live gaat, richt zich op het onderwerp social media. 'Ons leven speelt zich steeds meer digitaal af. Vrijwel iedereen heeft wel een Facebook, Twitter en/of LinkedIn account. Maar waar we vaak niet aan denken, is wat we moeten doen met alle social media als iemand overlijdt. Op monuta.nl/accounts/ staat een overzicht van alle mogelijke digitale consequenties die iemands overlijden kan hebben', aldus de uitvaartverzekeraar. Het wil hiermee naar eigen zeggen de steun zijn vóór, tijdens en na de uitvaart.
Zie hier het volledige onderzoek.
Monuta TVC Facebook from N=5 on Vimeo.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing