Het online leven na de dood

Het online leven na de dood
  • Online
  • 28 okt 2015 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

N=5 ontwikkelde voor Monuta een nieuwe commercial binnen het thema ‘Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg’. De campagne richt zich op de mogelijkheden die er zijn om de social media accounts van overledenen te beëindigen. En dat is geen overbodige luxe, uit eerder onderzoek van Nuvema bleek dat 81% van de Nederlanders heeft helemaal niets geregeld met betrekking tot zijn of haar digitale nalatenschap

Volgens dit onderzoek uitkomsten wil 45% aan nabestaanden overlaten wat er met social media accounts moet gebeuren, terwijl 59% die beheertaak niet op zich wenst te nemen.

De commercial die nu live gaat, richt zich op het onderwerp social media. '­Ons leven speelt zich steeds meer digitaal af. Vrijwel iedereen heeft wel een Facebook, Twitter en/of LinkedIn account. Maar waar we vaak niet aan denken, is wat we moeten doen met alle social media als iemand overlijdt. Op monuta.nl/accounts/ staat een overzicht van alle mogelijke digitale consequenties die iemands overlijden kan hebben', aldus de uitvaartverzekeraar.  Het wil hiermee naar eigen zeggen de steun zijn vóór, tijdens en na de uitvaart.

Zie hier het volledige onderzoek. 




 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken