Toename investering bedrijven in Marketing & Sales

Toename investering bedrijven in Marketing & Sales
  • Online
  • 20 okt 2015 @ 09:49
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekTrends

Het aantal vacatures binnen het vakgebied Marketing & Communicatie steeg met ruim 31% in het derde kwartaal ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Bedrijven zetten daarbij met name in op Marketing en Sales: de vraag naar E-commerce-, (online) Marketing- en Salesprofessionals is sterk gegroeid. Dit blijkt uit de arbeidsmarktanalyse van Yacht.

Janine Bos, directeur Marketing & Communicatie Randstad Groep Nederland: ‘Toenemende investeringen in Marketing en Sales zijn doorgaans een graadmeter voor de groei van organisaties. Het zegt iets over het terugkerend vertrouwen, er gaat durf en ambitie vanuit. Uiteindelijk fungeert dat als katalysator voor de gehele organisatie.’

Opvallendste ‘stijgers’ zijn vacatures voor Product marketeer, SEO (search engine optimization) marketeer en Internet marketing professional. De vraag naar deze functies is meer dan verdubbeld. Al eerder signaleerde Yacht duidelijke veranderingen in de functieomschrijving van marketeers: zij worden steeds vaker verantwoordelijk voor online en e-commerce resultaten. Toch blijft ook de vraag naar dedicated online marketingfuncties onverminderd stijgen:

• SEA (search engine advertising) consultant 83%
• SEO consultant 66%
• E-commerce marketing manager 59%

Daarnaast ziet Yacht dat er steeds meer vraag is naar profielen op het snijvlak tussen ICT en marketing, zoals CRM data experts en E-commerce platform specialisten.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken