Apple-gebruiker besteedt meer geld aan vakantie

Apple-gebruiker besteedt meer geld aan vakantie
  • Online
  • 24 nov 2015 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • DesignonderzoekZakelijk

Vakantiegangers die Apple gebruiken geven meer geld aan hun vakantie uit in vergelijking tot Windows gebruikers. Apple-gebruikers geven 15 procent meer uit aan hun vakantie dan Windows-gebruikers. Dit betekent niet dat een vakantie van een Apple-gebruiker ook direct langer is, de duur van de vakantie is nagenoeg gelijk. Dat blijkt uit een eigen analyse van Topic Travel.

Een reden hiervoor kan zijn dat Apple-gebruikers over het algemeen genomen hoger opgeleiden zijn. Hierdoor hebben ze waarschijnlijk meer te besteden aan een vakantie of aan Apple producten, die zijn in vergelijking tot Windows producten namelijk ook duurder.

Favoriete bestemmingen
Er zit nauwelijks verschil in de favoriete bestemmingen tussen Apple- en Windows-gebruikers. Frankrijk en Italië zijn voor beide gebruikers de meest favoriete landen. Als we kijken naar een streek dan hebben de Dordogne, Côte d’Azur-Provence en Toscane de voorkeur.

Uit eerdere onderzoeken van onder andere reisaanbieders als Orbitz en Trivago kwam al naar voren dat Apple-gebruikers meer geld uitgeven aan een dure vakantie of een duur hotel in vergelijking met Windows-gebruikers. Daarnaast blijkt dat Apple gebruikers een vaker vier- of vijfsterrenhotels boeken ten opzichten van een Windows gebruiker.
Redenen hiervoor kunnen onder andere zijn dat Apple-gebruikers luxe vaak hoog in het vaandel hebben staan.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken