Nieuwe tool voor dynamic marketing

Nieuwe tool voor dynamic marketing
  • Online
  • 11 nov 2015 @ 17:20
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenVerdienmodellen

Als een retailer zijn omzet wil verhogen: is het dan winstgevender om meer verkeer te genereren door de prijzen te verlagen of door zijn online marketingbiedingen te verhogen? De nieuwe e-commerce software Omnia beantwoordt deze vraag met geïntegreerde software die dynamic pricing koppelt aan dynamic marketing, gebaseerd op de omnichannel winst in plaats van op de online omzet. De e-commerce bedrijven Connective Power, ADPS en Commerce Squared hebben de dynamische tool gemaakt.

Omnia is een geïntegreerde, op productniveau aangestuurde pricing, marketing en promotie software as a service (SaaS) tool voor retailers, om meer omnichannel omzet- en of winstgroei te behalen. Omnia is volgens de makers ontwikkeld vanuit de visie dat pricing, marketing en promoties elkaar beïnvloeden en dus niet los van elkaar aangestuurd zouden moeten worden.

Omnia maakt gebruik van de combinatie tussen interne en externe databronnen en de gegevens binnen het e-commerceplatform van de retailer. Het Dynamic Pricing algoritme berekent en adviseert op basis van de ingestelde pricingstrategie het optimale prijspunt per product en is tevens in staat om dit product, via de Dynamic Marketing module, automatisch te plaatsen op de meest effectieve marketingkanalen.



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken