Nieuwe data-driven strategie voor FC Utrecht

Nieuwe data-driven strategie voor FC Utrecht
  • Online
  • 3 dec 2015 @ 16:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataAlgoritme

FC Utrecht en sportmarketingbedrijf Two Circles gaan samen een nieuwe strategie ontwikkelen om de betrokkenheid van supporters te verhogen en de commerciële resultaten bij FC Utrecht te verbeteren. Met de nieuwe strategie, die volledig wordt gebaseerd op clubdata en de inzichten die hieruit verkregen worden, zullen de bezoekersaantallen in Stadion Galgenwaard volgens Two Circles groeien.

Kristian Gotsch, Lead Consultant bij Two Circles, is ervan overtuiigd dat data een goudmijn zullen zijn voor de club uit de Domstad. ‘Door uitvoerige analyse van data - die beschikbaar is uit diverse bronnen binnen FC Utrecht zoals ticketing, toegangscontrole, marketing engagement en onderzoeken creëren we uitgebreid inzicht en diepgaande kennis over de supporters van FC Utrecht; zoals attitude, gedrag en beweegredenen. Op basis hiervan voeren we met FC Utrecht hierop specifiek gerichte campagnes uit, waarvan we de uitkomst van te voren redelijk nauwkeurig kunnen voorspellen. We kijken ernaar uit om FC Utrecht tot grotere hoogte te laten stijgen, om haar band met de supporters verder te versterken en teneinde zijn commerciële doelen te behalen.’

Folke Nagtegaal, hoofd marketing bij FC Utrecht: ‘We zijn zeer content met het werk dat de samenwerking met Two Circles ons reeds heeft opgeleverd. We wilden onze supporters dit seizoen op een andere manier benaderen en dat werpt zijn vruchten af: de resultaten zijn nu al terug te zien. FC Utrecht is met de nieuwe inzichten in staat om de supporter beter te begrijpen. Deze aanpak is niet alleen nieuw en innovatief voor FC Utrecht, maar voor het gehele Nederlandse voetbal. Dit is hoe clubs efficiënter kunnen werken.’

Sinds 2011 helpt Two Circles licentiehouders in hun commerciële aanpak door het bouwen van sterke relaties met de supporters. De onderneming is tegenwoordig onderdeel van ESP Properties, een WPP company.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken