Huawei zit in de lift

Huawei zit in de lift
  • Online
  • 6 jan 2016 @ 16:16
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • SmartphoneSales

De Chinese fabrikant Huawei heeft in 2015 meer dan 100 miljoen smartphones verkocht. De inkomsten van Huawei komen boven de 20 miljard dollar uit wat een stijging betekent van bijna 70 procent ten opzichte van 2014. Qua naamsbekendheid is het snelste stijger van 2015. Dat kondigde Huawei gisteren aan op de technologiebeurs CES in Las Vegas.

Ook qua naamsbekendheid maakt de techfabrikant uit China een sprong. Het staat op de eerste plaats wat betreft de groei van de merkbekendheid met een groei van 65 procent in 2014 naar 76 procent in 2015, met meer dan 75 procent van de consumenten die inmiddels bekend zijn met de Huawei smartphones.

De naamsbekendheid van Huawei is afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen in de volgende Europese landen: Portugal (87 procent); Italië (82 procent); Spanje (79 procent); Nederland (73 procent) en Duitsland (68 procent).

Omdat de merkbekendheid van Huawei is toegenomen groeide zijn Net Promotor Score (NPS) naar 47, waarmee Huawei wereldwijd als derde gerangschikt is.

Huawei is bekend van producten zoals de P8, Mate 7, Mate S en Nexus 6P. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken