Gogido wil taxibranche transparant maken

Gogido wil taxibranche transparant maken
  • Online
  • 18 jan 2016 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsInnovatie

Gogido is de eerste taxivergelijkingssite in Nederland en zet de verschillende taxibedrijven die een rit kunnen verzorgen in één overzicht, inclusief klantbeoordelingen. De consument kan zo makkelijk op basis van prijs, kwaliteit en service kiezen waar hij de taxi boekt. Anderzijds helpt Gogido de taxibedrijven om zichzelf beter online te profileren en om nieuwe klanten te bereiken.

We verwachten veel van autonome groei door klanten “referral offers” te bieden; tevreden klanten kunnen een korting weggeven aan een bekende en krijgen zelf ook weer korting. Op die moment hebben we een cashback actie van 10 euro na het rijden van een rit en het invullen van een review. We verwachten dat we met veel klantwaarderingen voor alle partijen in Nederland de bron worden voor kwaliteitsvragen over taxibedrijven, hierdoor zal er veel naar onze site worden verwezen."

Gogido verdient een commissie per rit die het aanbrengt bij taxibedrijven. Zij zetten daarvoor hun restcapaciteit in, capaciteit die anders niets zou opleveren. Paul Pietersen, co-founder, over de lancering van taxiplatform Gogido: ‘De taxibranche is een markt die voor de consument ondoorzichtig is. Het is vaak onduidelijk welke taxibedrijven er zijn, wat ze aanbieden en wat ze kosten. Maar ook staan taxi’s te veel stil en rijden leeg terug. Dat heeft te maken met overcapaciteit, slechte planning en gebrek aan innovatie. En de consument is hier de dupe van omdat de prijzen door deze manier van werken voor klanten hoog liggen. Met Gogido gaan we hier verandering in brengen.’

Online marketingstrategie
Onze strategie bestaat nu uit online marketing en een strategie die gericht is op (internationale) partnering. Op de korte termijn gebruiken wij Google Adwords en bannering campagnes in combinatie met Social Media campagnes om online bekendheid te krijgen. Via een goede SEO-strategie verwachten we ook snel autonoom hoog in zoekresultaten te kunnen staan. We zijn bezig met internationale partnerschappen met online vergelijkers op andere reisgebieden. Denk hierbij aan vergelijkers van vluchten, hotels en auto verhuur. Hierdoor kunnen wij ons ook richten op de buitenlandse bezoeker in Nederland. Ook met (online) reisbureaus worden samenwerkingsverbanden gesloten. Rond vakanties worden hiervoor extra campagnes gestart.

Online etalage voor taxibedrijven
Gogido helpt taxibedrijven bij het inzichtelijk maken van hun aanbod en extra services zoals Wifi of tablet in de auto. Deze eigen pagina wordt aangevuld met beoordelingen van klanten. Met een sterke online profilering en klantwaardering, gecombineerd met Gogido’s online marketing expertise, kunnen taxibedrijven via het platform nieuwe klanten bereiken in binnen- en buitenland. Dat zorgt voor een hogere omzet en bezetting van de voertuigen volgens Pietersen en zijn compagnons Jan Dijkmans en Bernard Jan Boekholt.

De startup werkt momenteel aan een app met actuele informatie, bijvoorbeeld over last-minute aanbiedingen en beschikbaarheid. ‘We staan nu aan het begin. Een volgende stap is het ontwikkelen van producten voor taxibedrijven die helpen de bezetting en dus het rendement nog meer te verhogen. Want als we de bezettingsgraden in het consumentenvervoer kunnen opschroeven, kunnen de prijzen omlaag. En dat is gunstig voor de consument', licht Pietersen de groeiplannen van Gogido toe.

 

 

 

 

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken