Facebookactie voor nieuwe Bagels & Beans in Maastricht

Facebookactie voor nieuwe Bagels & Beans in Maastricht
  • Online
  • 2 feb 2016 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaConsumentenWinkelen

Al geruime tijd wil Bagels & Beans, de bekende winkel voor ‘koffie, bagels en geluk’, uitbreiden naar Maastricht. ‘Helaas is de gemeente niet overtuigd van onze toegevoegde waarde’, meldt oprichter Ronald Bakker. Om de gemeente Maastricht nu toch te overtuigen, is hij een Facebookactie gestart: Een Fanpage voor een niet bestaande Bagels & Beans vestiging.

‘We zijn er hard mee bezig’, is al jaren het antwoord op de vraag van Maastrichtse koffie- en bagelfans wanneer Bagels & Beans nu eindelijk eens naar hun mooie stad komt. ‘Maar op een gegeven moment gaat het in de ogen van onze klanten bijna lijken alsof we eigenlijk gewoon niet willen’, verklaart oprichter Ronald Bakker. ‘Daarom hebben we besloten om open kaart te spelen: wij willen niets liever.

Het is niet zijn bedoeling om het gemeentebestuur onder druk te zetten, haast Bakker zich toe te voegen. ‘We willen laten zien hoeveel animo voor een Maastrichtse Bagels & Beans er is onder de inwoners.’ Bakker hoopt dat de gemeente hierdoor inziet dat Bagels & Beans wel degelijk een toegevoegde waarde heeft voor de stad. ‘Het moet toch mogelijk zijn om tot een oplossing te komen die voor alle partijen acceptabel is? Voor ons, voor de gemeente én voor de inwoners van Maastricht?’

Aandacht voor omgeving
Hij begrijpt wel waarom de gemeente zich kritisch opstelt. Bakker: ‘Hun standpunt is: wij hebben al genoeg horecazaken. Maar Bagels & Beans is veel meer dan een horecazaak. We noemen het niet voor niets ‘de vrijplaats voor koffie, bagels en geluk’. We willen een plek zijn waar je even tot jezelf komt. Ja, daar eet of drink je wat bij, maar ik zie ons niet als een typische horecazaak. Onze klanten ook niet.’

‘Maar ik begrijp het wel. Ze willen dat die prachtige historische binnenstad niet verandert in een eenvormige koopgoot van generieke winkelformules. Dan kan ik alleen maar zeggen: kijk naar hoe wij omgaan met de historische panden waarin we zitten. Dat is juist het tegenovergestelde van eenvormigheid. Geen schreeuwerige luifels met felgekleurde logo’s, maar aandacht voor de details van het pand en de omgeving.’

Meer likes
Bakker heeft zich naar eigen zeggen geen doel gesteld voor het aantal likes dat hij wil vergaren. Ronald: ‘Daar gaat het niet om, het is geen wedstrijd. Mensen kunnen hun steun uitspreken door Facebookpagina Bagels & Beans Maastricht te liken. Hoe meer likes, hoe meer impact en hoe groter de kans dat de gemeente inziet dat Bagels & Beans een toegevoegde waarde heeft voor Maastricht.’

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken