Interactieve documentaire Jheronimus Bosch gaat viral
- Online
- 10 feb 2016 @ 15:16
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 10 feb 2016 @ 15:16
- Redactie Online
De interactieve documentaire ‘Jheronimus Bosch, de tuin der lusten’ is opgepikt door het grootste internetforum van de wereld: Reddit.com. Mede hierdoor is de site echt VIRAL gegaan: binnen twee weken heeft de De tuin der lusten al 300.000 unieke bezoekers gehaald. De site is op dit moment in de Verenigde Staten het populairst, daarna in Nederland, Engeland en Canada. Ook Japan heeft zich zojuist aangesloten. Het regent duizenden enthousiaste reacties op social media.
De website biedt de bezoeker de mogelijkheid om tot in de kleinste details in te zoomen op het beroemde drieluik. De bezoeker kan vrij door het schilderij navigeren om zelf de verhalen achter de taferelen te ontdekken, of de audiovisuele rondleiding volgen met de stem van Midas Dekkers. Jongeren nemen de Klokhuis-tour door het schilderij, met de stem van presentatrice Nienke de la Rive Box. Ook is er een Engelstalige versie. Zo kan een breed publiek van zeer dichtbij kennismaken met de mysterieuze symboliek uit de wereld van Jheronimus Bosch.
NTR Internet & Innovatie, Het Uur van de Wolf en Pieter van Huystee Film ontwikkelden de interactieve documentaire in samenwerking met NPO. Bureau Q42 was verantwoordelijk voor de techniek. De soundscape werd gecomponeerd door Paul M. van Bruggen.
Samen met de documentaire ‘Jheronimus Bosch, geraakt door de duivel’ die te zien was in Het Uur van de Wolf, en een Virtual Reality-project rond Jheronimus Bosch dat Pieter van Huystee momenteel ontwikkelt, vormt de ‘interactive’ De Tuin der Lusten een transmediaal drieluik.
.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- 300.000 unieke bezoekers gehaald
- social media
- Pieter van Huystee Film
- Reddit.com
- de tuin der lusten
- Het Uur van de Wolf
- NTR Internet & Innovatie
- Interactieve documentaire Jheronimus Bosch
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing