Internationale community voor creatieven

Internationale community voor creatieven
  • Online
  • 5 feb 2016 @ 11:21
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

Wanderbrief is een internationale community waarin mensen topcreativiteit ruilen voor een bijzondere werk- en levenservaring in het buitenland, is in beta gelanceerd met twee toonaangevende Founding Partners in Amsterdam: Vodafone en Amnesty International Nederland. Wanderbrief is ontstaan nadat Mark van der Heijden (links op de foto) in 2014 zijn baan opzegde bij Lemz om de wereld rond te reizen als ‘The Backpacker Intern’, waarbij hij twee jaar lang zijn creativiteit ruilde voor eten en een slaapplek. Terug in Amsterdam heeft hij samen met Valentijn van Santvoort (rechts op de foto, voorheen Strategy Director Boondoggle) Wanderbrief opgericht. MarketingTribune spreekt met Mark van der Heijden.

Welke landen zijn vertegenwoordigd in deze internationale community?
Er zijn inmiddels meer dan 2.000 aanmeldingen uit 45 verschillende landen. Wij sluiten niemand uit. Sterker nog, iedereen is welkom. Hoe groter de diversiteit, hoe meer we van elkaar kunnen leren.

Is de uitwisseling specifiek voor jonge creatieven bedoeld of voor alle leeftijden?
We focussen ons op ‘millennial’ creatieven (18-35 jaar) omdat zij hongerig zijn naar avontuur, een internationaal perspectief hebben en meer waarde hechten aan ervaring dan geld. Maar als Lee Clow twee weken wil reizen met Wanderbrief dan vinden we vast wel een plekje voor hem. 

Wat is de achterliggende gedachte?
Wanderbrief heeft als doel om creatieven én bedrijven een fris perspectief te geven door internationale uitwisseling van kennis, cultuur en creativiteit.

Wat is voor Valentijn van Santvoort en jou het verdienmodel?
Het is volledig gratis voor creatieven. In ruil voor het oplossen van problemen middels topcreativiteit krijgen zij een vlucht, eten, slaapplek en wat zakgeld om de stad te verkennen. Wij vragen een fee voor de begeleiding, connectie en exposure op onze kanalen aan de bedrijven waarmee we werken.

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken