FremantleMedia lanceert nieuw digitaal label Tiny Riot!

FremantleMedia lanceert nieuw digitaal label Tiny Riot!
  • Online
  • 29 mrt 2016 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnlineContent

FremantleMedia Netherlands heeft een nieuw digitaal label gelanceerd: Tiny Riot!. Alle digitale activiteiten van bedrijven die onder FremantleMedia Netherlands vallen, zullen in Tiny Riot! gebundeld worden. Het betreft de labels Blue Circle, FourOne.Media en No Pictures Please. Tiny Riot! zal zich volledig focussen op videocontent strategieën op de digitale markt.

Met de lancering van Tiny Riot! speelt FremantleMedia Netherlands in op de veranderingen in het kijkgedrag van de consument en de verschuivingen in het medialandschap. Veel merken zien deze veranderingen ook, maar hebben onvoldoende in-house expertise om een goede strategie neer te zetten. Tiny Riot! helpt merken door met een team van specialisten videocontent strategieën te ontwikkelen en produceren.

Ambitie
Arthur Clement, general manager van Tiny Riot!: ‘Ons doel is om dé partner voor online videocontent strategieën te worden. Onder andere door te denken en werken vanuit digitale formats en het creëren van eigen digitale merken, zoals bijvoorbeeld het in samenwerking met Wayne Parker Kent ontwikkelde online health magazine Bedrock.nl. Daarnaast hebben we de expertise om creatieve videocontent te ontwikkelen en een long tail strategie op te zetten voor merken die zich richten op video content storytelling. Gelet op de explosieve groei die wij in de afgelopen 1,5 jaar hebben gemaakt zou het mogelijk moeten zijn om over drie jaar een top drie positie te hebben veroverd.’

Georgette Schlick, CEO van FremantleMedia Netherlands: ‘In 1,5 jaar bikkelen onder de vlag van Blue Circle heeft Arthur Clement samen met zijn team een succesvol, ambitieus en veelbelovend digitaal bedrijf uit de grond gestampt. Er is een geweldig nieuw label geboren en dat gaat de naam Tiny Riot! krijgen. Ik heb de digitale professionals leren kennen als positieve disrupters. Een betere naam hadden ze volgens mij dan ook niet kunnen kiezen.’

Succesvol
De afgelopen 1,5 jaar heeft het digitale bedrijfsonderdeel van FremantleMedia Netherlands reeds succesvol bewezen op een onderscheidende manier verschillende doelgroepen te bereiken door vernieuwende en aansprekende videocontent te maken.

Voorbeelden zijn de YouTube-kanalen 'Kleintjes' en 'DJ Nigel Lakefield'. Daarnaast produceert Tiny Riot! meerdere formats voor LINDA.tv en is zij creatief adviseur van influencers zoals Gekke Markie, Serena Verbon en Laura Ponticorvo. Tiny Riot! werkt tevens samen met verschillende merken op campagneniveau, waaronder Samsung (The Next Film Project - in samenwerking met Wayne Parker Kent), Center Parcs en Defensie.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken