FremantleMedia lanceert nieuw digitaal label Tiny Riot!
- Online
- 29 mrt 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnlineContent
- 29 mrt 2016 @ 11:00
- Redactie Online
FremantleMedia Netherlands heeft een nieuw digitaal label gelanceerd: Tiny Riot!. Alle digitale activiteiten van bedrijven die onder FremantleMedia Netherlands vallen, zullen in Tiny Riot! gebundeld worden. Het betreft de labels Blue Circle, FourOne.Media en No Pictures Please. Tiny Riot! zal zich volledig focussen op videocontent strategieën op de digitale markt.
Met de lancering van Tiny Riot! speelt FremantleMedia Netherlands in op de veranderingen in het kijkgedrag van de consument en de verschuivingen in het medialandschap. Veel merken zien deze veranderingen ook, maar hebben onvoldoende in-house expertise om een goede strategie neer te zetten. Tiny Riot! helpt merken door met een team van specialisten videocontent strategieën te ontwikkelen en produceren.
Ambitie
Arthur Clement, general manager van Tiny Riot!: ‘Ons doel is om dé partner voor online videocontent strategieën te worden. Onder andere door te denken en werken vanuit digitale formats en het creëren van eigen digitale merken, zoals bijvoorbeeld het in samenwerking met Wayne Parker Kent ontwikkelde online health magazine Bedrock.nl. Daarnaast hebben we de expertise om creatieve videocontent te ontwikkelen en een long tail strategie op te zetten voor merken die zich richten op video content storytelling. Gelet op de explosieve groei die wij in de afgelopen 1,5 jaar hebben gemaakt zou het mogelijk moeten zijn om over drie jaar een top drie positie te hebben veroverd.’
Georgette Schlick, CEO van FremantleMedia Netherlands: ‘In 1,5 jaar bikkelen onder de vlag van Blue Circle heeft Arthur Clement samen met zijn team een succesvol, ambitieus en veelbelovend digitaal bedrijf uit de grond gestampt. Er is een geweldig nieuw label geboren en dat gaat de naam Tiny Riot! krijgen. Ik heb de digitale professionals leren kennen als positieve disrupters. Een betere naam hadden ze volgens mij dan ook niet kunnen kiezen.’
Succesvol
De afgelopen 1,5 jaar heeft het digitale bedrijfsonderdeel van FremantleMedia Netherlands reeds succesvol bewezen op een onderscheidende manier verschillende doelgroepen te bereiken door vernieuwende en aansprekende videocontent te maken.
Voorbeelden zijn de YouTube-kanalen 'Kleintjes' en 'DJ Nigel Lakefield'. Daarnaast produceert Tiny Riot! meerdere formats voor LINDA.tv en is zij creatief adviseur van influencers zoals Gekke Markie, Serena Verbon en Laura Ponticorvo. Tiny Riot! werkt tevens samen met verschillende merken op campagneniveau, waaronder Samsung (The Next Film Project - in samenwerking met Wayne Parker Kent), Center Parcs en Defensie.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- videocontent
- No Pictures Please
- online
- Tiny Riot!
- FremantleMedia Netherlands
- digitaal label
- televisie
- FourOne Media
- Blue Circle
- kijkgedrag
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing