Cook&Co kiest voor online formule

Cook&Co kiest voor online formule
  • Online
  • 19 apr 2016 @ 20:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebwinkelMerken

Cook&Co richt zich vanaf 1 juni 2016 uitsluitend op online verkoop. De retailketen in kookproducten sluit de deuren van haar twintig filialen en legt de focus op de sterk groeiende webshop cookandco.nl. Door te investeren in de online tak is de toekomst van de formule beter gewaarborgd, aldus het management.

De webshop van Cook&Co laat jaarlijks een forse omzetgroei zien, in 2015 zelfs een omzetgroei van circa 60 procent. De fysieke winkels zijn al enkele jaren verlieslatend, ondanks diverse initiatieven om dit te verbeteren. Cook&Co zal daarom de twintig vestigingen verspreid over Nederland sluiten en zich volledig richten op de perspectiefrijke online-activiteiten. De fysieke winkels van Cook&Co worden vanaf 1 juni gefaseerd gesloten.

Medewerkers
Het valt de directie zwaar dat met het sluiten van de winkels circa 85 arbeidsplaatsen verloren gaan. Er wordt in overleg met de vakbonden een Social Plan opgesteld. De medewerkers van Cook&Co worden zo goed mogelijk begeleid naar ander werk. De directie van Cook&Co is alle medewerkers die zich de afgelopen jaren met grote betrokkenheid hebben ingezet om kookliefhebbers door het hele land te voorzien van mooie producten zeer dankbaar voor hun inspanningen.

Cook&Co is onderdeel van Blokker Holding, een internationaal retailbedrijf actief in de sectoren huishoud, speelgoed en wonen met negen winkelformules in acht landen. Blokker Holding brengt de webshop onder bij Nextail - de online innovatietak van Blokker Holding - waar het online succes van de kookformule wordt voorgezet.  

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken