Coosto breidt uit met tak voor eventmonitoring

Coosto breidt uit met tak voor eventmonitoring
  • Online
  • 21 apr 2016 @ 13:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geo targetingSocial media

Het festivalseizoen is aanstaande en veiligheid is voor organisatoren cruciaal. Per evenement plaatsen bezoekers inmiddels tien- tot honderdduizenden openbare berichten op sociale media als Twitter, Facebook en Instagram. Het live analyseren van deze berichten geeft onmiddellijk inzicht in potentiële gevaren, maar dit is voor veel organisatoren van evenementen lastig. Om dit zo eenvoudig mogelijk te maken, richt social media analist Coosto een aparte tak op voor eventmonitoring, inclusief een speciaal opgeleid team van experts. Zo heeft ID&T het team van Coosto succesvol ingezet tijdens Mysteryland.

Evenementen en sociale media
Sociale media spelen inmiddels een cruciale rol in het optimaliseren van publieksveiligheid. Het aantal berichten dat tijdens evenementen openbaar op sociale media wordt geplaatst, neemt ieder jaar toe. Ook wordt steeds meer beeldmateriaal gedeeld door bezoekers. Deze berichten bevatten veel signalen over calamiteiten als drukte, geweld en drank- en drugsgebruik. Alle bevindingen die bezoekers openbaar delen, kunnen met Coosto realtime worden gemeten. Zo kan tijdens een evenement eenvoudig een calamiteit worden gesignaleerd of worden gemeten wat er leeft bij het publiek. Dat biedt belangrijke input voor publieksveiligheid of live content voor bijvoorbeeld informatieborden.

Team van experts
Intern heeft Coosto een team van experts opgeleid met zowel kennis van veiligheid als de eigen social media analysetool. Het team kan de organisatie van evenementen voor één of meerdere dagen bijstaan en de veiligheid in het gareel houden. Zo nemen zij het volledige crowd management via sociale media uit handen. Coosto richt zich hiermee nu ook op de inrichting voor crises en calamiteiten. Het team is al bij verschillende evenementen ingezet en is, indien nodig, 24/7 beschikbaar. De bevindingen van ID&T tijdens Mysteryland lees je hier.

Toine Verheul, CEO van Coosto: ‘Het domein van crowd management via sociale media kunnen we volledig bedienen en dat is een unieke propositie. We hebben zowel de technologie, specialistische kennis alsmede de handen om het uit te voeren. Het kost tijd om mensen op te leiden in het monitoren van sociale media én ze moeten tijdens het evenement beschikbaar zijn. We merken dat in de markt dringend behoefte is aan onze expertise op dit gebied. De aparte tak voor eventmonitoring binnen Coosto is hier een antwoord op. Ons team van experts houdt zich tijdens evenementen op locatie continu bezig met signaleren, rapporteren en advies uitbrengen waar nodig. Dat kan gaan over één potentieel gevaar of over crises en trends zijn die zij spotten. Evenementenorganisatoren kunnen zo de beste beslissingen maken op basis van social media data en de publieksveiligheid waarborgen.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken