Do en Lange Frans houden mobielvrije Battle op Radio 538
- Online
- 13 apr 2016 @ 13:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaSmartphoneRadioApps
- 13 apr 2016 @ 13:00
- Redactie Online
Zangeres Do en hiphopartiest Lange Frans gaan morgen liftend door Nederland om met de AutoModus app zoveel mogelijk mobielvrije kilometers te verzamelen. Met de wedstrijd, die te volgen is op Radio 538 en via social media, vraagt het duo aandacht voor de gevaren van smartphonegebruik achter het stuur. De Battle vormt het hoogtepunt van de Interpolis-autocampagne: ‘Heel Nederland in Automodus’.
Doel van Interpolis is om met slimme oplossingen, zoals de AutoModus app, het verkeer veiliger te maken en verkeersschades met 25 procent terug te dringen.
De Battle
Om 9.30 uur geven Interpolis-directeur Arné van den Boom en Rabobank Tilburg-directeur Chantal Rademakers het startsein voor De Battle tussen Do en Lange Frans op het hoofdkantoor van Interpolis in Tilburg. Vanaf daar is het aan de artiesten om zoveel mogelijk lifts, en daarmee een maximaal aantal mobielvrije kilometers, te verzamelen. Per lift mogen ze ten hoogste 25 kilometer meerijden.
Voor vertrek installeren de artiesten de AutoModus app op de telefoon van de bestuurders. De artiest die zich om 21.30 uur bij Radio 538 in Hilversum meldt met de meeste mobielvrije kilometers is de winnaar. Hij of zij geeft dezelfde avond live in de uitzending van ‘de Avondploeg’, met Daniel Lippens en Ivo van Breukelen, een concert.
Eén van de automobilisten die de artiesten een lift heeft gegeven, wint een thuisconcert van de winnaar. De Battle is gedurende de dag te volgen via updates op Radio 538 en via social media van Radio 538, Do, Lange Frans en Interpolis. Op interpolis.nl/debattle worden live updates gegeven inclusief aanwijzingen waar de artiest zich bevindt om op te halen.
Lange Frans en Do
Lange Frans onderkent de gevaren van appen tijdens het rijden: ‘Het is zó verleidelijk om even op je telefoon te kijken als je aan het rijden bent. Ik schrik er dan ook erg van als ik hoor dat er zoveel verkeersongevallen door ontstaan. Dan zet ik me graag in om dat te verminderen. Lijkt me een prima doel van Interpolis!’
Do is vastberaden Lange Frans in De Battle te verslaan. ‘Ik ben aan het broeden op de beste lift-tactiek om zoveel mogelijk mobielvrije kilometers bij elkaar te harken. Mijn vrouwelijke charmes komen daarbij vast goed van pas!’ knipoogt de zangeres.
Automodus app
Uit recent onderzoek blijkt dat bij 66 procent van de verkeersongelukken afleiding een rol speelt. Smartphonegebruik is hiervan de belangrijkste oorzaak. De AutoModus app helpt de gebruiker om het mobielgebruik achter het stuur in belangrijke mate te verminderen. Het is de nieuwste oplossing in het innovatieve autoprogramma ‘SlimOpWeg’, dat Interpolis vorig jaar is gestart. Doel daarbij is de verkeersveiligheid in Nederland te vergroten en de schadelast met 25 procent te verminderen.
Interpolis vindt verkeersveiligheid een belangrijk maatschappelijk thema. Vandaar dat medewerkers de campagne ondersteunen en zich inzetten om met de app zo veel mogelijk veilige mobielvrije kilometers te rijden. Sinds de start van de campagne op 22 maart werden door gebruikers van de AutoModus app ruim 350.000 mobielvrije kilometers gereden. Het initiatief van Interpolis wordt door Veilig Verkeer Nederland ondersteund.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing