Expand Online genomineerd voor European Search Awards
- Online
- 6 apr 2016 @ 14:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - AwardsCampagnesZoekmachine
- 6 apr 2016 @ 14:15
- Redactie Online
Online marketingbureau Expand Online is samen met uitzendbureau V-NOM genomineerd voor de European Search Awards 2016. De Google AdWords-campagne is in de race voor een award in de categorie ‘Best Mobile Campaign’.
Het belangrijkste doel van de campagne is het genereren van sollicitaties. V-NOM is gespecialiseerd in het bemiddelen van goed opgeleide, uitvoerende technici voor diverse opdrachtgevers. Daarom is er een doorlopende en zelfs groeiende vraag naar geschikt technisch personeel.
Overal zichtbaar
‘De grote groei in het internetgebruik op mobiele apparaten zagen wij gezamenlijk als een mooie kans,’ vertelt Fieke Ripping, online marketing consultant bij Expand Online. ‘Tegelijkertijd natuurlijk ook een flinke uitdaging, omdat veel mensen niet klaar zijn om te solliciteren met hun CV via hun mobiele telefoon.’
Met een ‘mobile first’ bril op is de gehele AdWords-campagne onder de loep genomen en geoptimaliseerd. Kortere zoektermen en advertenties, interpunctie in elke regel, mobiele biedingen en andere optimalisaties zorgen voor optimale mobiele vind- en zichtbaarheid van V-NOM.
Mobiel solliciteren
Ripping: ‘Alleen campagne voeren doesn’t do the trick. Om de drempel voor kandidaten te verlagen om via mobiele telefoons daadwerkelijk te solliciteren of contact op te nemen, zijn er diverse aanpassingen aan de website gedaan. Denk aan persoonlijke foto’s van de recruiters, opvallende telefoonnummers en conversiebuttons, maar met stip op één het optioneel maken van het toevoegen van een CV bij de sollicitatie.’
Resultaten
- Het mobiele verkeer op de website is met 273 procent gestegen.
- De mobiele sollicitaties stegen nog harder (+359 procent).
- Het totaal aantal sollicitaties (via alle apparaten) nam toe met 41%.
European Search Awards
De European Search Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de beste cases op het gebied van SEO, PPC, digital and content marketing in Europa. De uitreiking vindt dit jaar plaats op 4 mei in Parijs.
Eerdere nominaties van Expand Online waren de campagne voor Wave in de categorie ‘Best Integrated Campaign’ (2015), Holland at Home in de categorie ‘Best Pan European Campaign’ (2014) en de campagne voor BelCompany in de categorie ‘Best Local Campaign’ (2013).
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing