Isobar Social Embassy onderzoekt digitale transformatie
- Online
- 15 apr 2016 @ 07:05
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Digital design
- 15 apr 2016 @ 07:05
- Redactie Online
Merken zetten massaal in op technologie om de steeds kritischere consument te kunnen bedienen. Sneller, persoonlijker en tegen lagere kosten. Digitale transformatie staat bovenaan de prioriteitenlijst, maar de uitvoering blijkt complex en vraagt om een nieuw type marketeers. Dat blijkt uit de eerste editie van de Digital Transformation Monitor, een onderzoek van Isobar Social Embassy.
Uit de monitor blijkt dat 79 procent van de merken een plan heeft ontwikkeld voor digitale transformatie. De uitvoering blijkt echter complex, mede gezien het grote aantal afdelingen dat betrokken is. Daarbij ontbreekt de expertise op bijvoorbeeld het vlak van technologie en data. Als gevolg daarvan heeft een groot deel van de merken hun organisatie slechts deels ingericht op de klantreis.
Voorwaarden voor succes
Daarnaast zijn de fysieke en online dienstverlening onvoldoende geïntegreerd. Deelnemers aan het onderzoek zijn van mening dat een ander bedrijfsmodel noodzakelijk is om een succesvolle digitale transformatie te kunnen maken. Deelnemers zijn daarnaast overtuigd dat techniek, creatie, data en psychologie belangrijke kwalificaties zijn voor de toekomst van de marketing. Het zijn enkele uitkomsten van de monitor. Het complete rapport lees je hier.
‘Merken die succesvol zijn op social media, zijn per definitie sterk in digitale marketing. Iedereen wil een Coolblue of KLM zijn. De toekomst van social media is een bredere digitale transformatie die wordt aangejaagd door social media. Dit onderzoek laat zien dat de meerderheid van de merken hier nog niet goed op is voorbereid. Merken dienen te investeren in mensen, technologie en klantervaringen,’ aldus Steven Jongeneel van Isobar Social Embassy.
De Digital Transformation Monitor is een onderzoek van Isobar Social Embassy, in samenwerking met de universitaire wereld en Adformatie.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Adformatie
- social media
- merken
- digitale marketing
- Isobar Social Embassy
- onderzoek
- dienstverlening
- technologie
- Digital Transformation Monitor
- digitale transformatie
- data
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing