Isobar Social Embassy onderzoekt digitale transformatie

Isobar Social Embassy onderzoekt digitale transformatie
  • Online
  • 15 apr 2016 @ 07:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital design

Merken zetten massaal in op technologie om de steeds kritischere consument te kunnen bedienen. Sneller, persoonlijker en tegen lagere kosten. Digitale transformatie staat bovenaan de prioriteitenlijst, maar de uitvoering blijkt complex en vraagt om een nieuw type marketeers. Dat blijkt uit de eerste editie van de Digital Transformation Monitor, een onderzoek van Isobar Social Embassy.

Uit de monitor blijkt dat 79 procent van de merken een plan heeft ontwikkeld voor digitale transformatie. De uitvoering blijkt echter complex, mede gezien het grote aantal afdelingen dat betrokken is. Daarbij ontbreekt de expertise op bijvoorbeeld het vlak van technologie en data. Als gevolg daarvan heeft een groot deel van de merken hun organisatie slechts deels ingericht op de klantreis.

Voorwaarden voor succes
Daarnaast zijn de fysieke en online dienstverlening onvoldoende geïntegreerd. Deelnemers aan het onderzoek zijn van mening dat een ander bedrijfsmodel noodzakelijk is om een succesvolle digitale transformatie te kunnen maken. Deelnemers zijn daarnaast overtuigd dat techniek, creatie, data en psychologie belangrijke kwalificaties zijn voor de toekomst van de marketing. Het zijn enkele uitkomsten van de monitor. Het complete rapport lees je hier.

‘Merken die succesvol zijn op social media, zijn per definitie sterk in digitale marketing. Iedereen wil een Coolblue of KLM zijn. De toekomst van social media is een bredere digitale transformatie die wordt aangejaagd door social media. Dit onderzoek laat zien dat de meerderheid van de merken hier nog niet goed op is voorbereid. Merken dienen te investeren in mensen, technologie en klantervaringen,’ aldus Steven Jongeneel van Isobar Social Embassy.

De Digital Transformation Monitor is een onderzoek van Isobar Social Embassy, in samenwerking met de universitaire wereld en Adformatie.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken