'The Mountain' uit Game of Thrones in SodaStream-filmpje
- Online
- 11 apr 2016 @ 06:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingVideo
- 11 apr 2016 @ 06:15
- Redactie Online
Voor een nieuw online campagnefilmpje slaat SodaStream, het grootste bruiswatermerk ter wereld, de handen ineen met Thor Björnson, beter bekend als ‘The Mountain' uit Game Of Thrones. In het eerste deel van de ludieke video maakt de IJslandse acteur en Sterkste Man van Europa reclame voor zijn ‘nieuwe merk' Heavy Bubbles. In deel twee van de video blijkt dat die reclame satirisch bedoeld is.
HeavyBubbles™ - UncutIntroducing the full HeavyBubbles™ ad, starring Thor Björnsson aka the Mountain from Game of Thrones. Want to be strong like Thor? Watch and Learn. Hafþór Júlíus Björnsson (Hafthor Julius Bjornsson)
Posted by HeavyBubbles on Friday, 1 April 2016
De campagne benadrukt het belang van hydratatie als onderdeel van alledaagse gezondheid en bruiswater is een lekkere manier om meer water te drinken. Maar het kopen van flessen sparkling water in de supermarkt is niet alleen onnodig gesjouw, het is ook nog eens slecht voor het milieu. Björnson zelf gebruikt daarom een SodaStream-toestel, waarmee je thuis zelf bruisend water kunt maken van kraanwater. De video maakt deel uit van een bredere campagne die ook een behind the scenes-filmpje bevat op Facebook.
Perfecte ambassadeur
‘Björnson houdt de titel van Europa's Sterkste Man, en is daardoor de perfecte ambassadeur voor deze campagne. Leuke, revolutionaire en disruptieve campagnes zijn deel van onze cultuur,’ zegt Daniel Birnbaum, CEO van SodaStream. ‘We wilden benadrukken hoe belachelijk het is om waterflessen naar huis te dragen van de supermarkt. We weten dat deze consumentengewoonte moeilijk te doorbreken valt, dus hebben we Europa's Sterkste Man gevraagd ons hiermee te helpen,’ gaat hij verder met een knipoog.
Ondanks dat Björnson geen hulp nodig heeft bij het dragen van zware gewichten, geeft hij aan: ‘Ik gebruik SodaStream al van kinds af aan en was daardoor ook heel enthousiast om aan deze video mee te werken. Ik sta altijd open voor nieuwe trainingstechnieken en oefeningen, maar je moet toegeven dat waterflessen naar huis dragen een gesleur is en eigenlijk redelijk dom als er alternatieven bestaan zoals SodaStream.’
Bekijk deel 1 hier.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- SodaStream
- Sterkste Man van Europa
- Heavy Bubbles
- video
- Thor Björnson
- campagne
- online
- bruiswater
- ambassadeur
- The Mountain
- Game of Thrones
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing