80 procent van de Nederlanders heeft door internet meer controle over uitgaven
- Online
- 9 mei 2016 @ 11:02
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Mobiel betalenOnderzoek
- 9 mei 2016 @ 11:02
- Redactie Online
Nederlanders zijn trots op hun slimme koopmansdrift. Zestig procent ziet het zelfs als een sport om het beste product of dienst voor de laagste prijs te kopen. Door internet en de komst van vergelijkingssites heeft tachtig procent van de Nederlanders meer controle over zijn/haar eigen uitgaven. Ongeacht de prijs, verwachten we wel altijd een goede service. Volgens de helft van de Nederlanders is een app hier onderdeel van. Dit blijkt uit onderzoek van Oxxio onder duizend Nederlanders van achttien jaar en ouder.
Ruim zeventig procent van de Nederlanders krijgt een kick als zij een product kunnen kopen voor minder dan de normale verkoopprijs. En meer dan zestig procent stelt een aankoop geregeld uit als zij geen korting kunnen krijgen. Driekwart let bij maandelijks terugkerende kosten (zoals een abonnement) extra goed op dat zij een goede deal maken. Nederlanders zijn zeer bedreven in het zoeken naar de beste koop. Deze zoektocht vindt veelal online plaats, via zoekmachines (72%), vergelijkingsites (58%) en websites van winkels of leveranciers (45%). De ouderwetse manier via reclamefolders (42%) en in de winkel (38%) lijkt minder populair te worden.
Service
Naast een goede prijs verwachten Nederlanders ook een goede service. 85% vindt dat wanneer je iets met korting koopt, de service hetzelfde moet zijn als wanneer je iets zonder korting koopt. Een app is volgens veel Nederlanders tegenwoordig onderdeel hiervan. Inzicht hebben in je eigen gegevens (55%) en zelf zaken aanpassen/regelen via de app (50%) zien Nederlanders graag terug in een app.
Het onderzoek is uitgezet onder 1.000 Nederlanders van 18 jaar of ouder in april 2016 door PanelWizard. Lees hier alle resultaten van het onderzoek.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing